martes, 18 de mayo de 2010

SESSIÓ EXTRAORDINÀRIA DE L’AJUNTAMENT EN PLE QUE VA TENIR
LLOC EN PRIMERA CONVOCATÒRIA A LES 13’00 HORES DEL DIA
29 D’ABRIL DE 2010
LLOC: SALÓ DE SESSIONS. CASA CONSISTORIAL DE CAPDEPERA
(ILLES BALEARS)
A C T A
ASSISTENTS:
Sr. José Andrés Gallego Méndez. Batle-President
Sr. Bartomeu Alzina Sureda.
Sr. Rafel Fernández Mallol
Sr. Sebastià Sureda Rosselló
Sra. Margalida Bover Vadell
Sr. Climent Crespo Flaquer
Sr. Mateu Garau Flaquer
Sr. Joan Ferrer Flaquer
Sra. Maria Isabel Vives Liberal
Sr. José Medina Suárez
Sra. Maria del Pilar García Rosa
Sr. Bernard Boutique
Sra. Margarita Servera Ferrer
Sra. Maria Orts Rodríguez
Sra. Virgínia Maria Urdangarín de Manuel
Sr. Mateu Melis Tous
Sra. Maria Pilar Gasull Albons
Secretaria acctal.: Catalina Ramis Garcia
PUNTS DEBATUTS I ACORDS ADOPTATS:
I.- APROVACIÓ ACTES SESSIONS ANTERIORS: 6-04-10.- En compliment d’allò
que disposa l’article 97.2 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre,
Municipal i de règim local de les Illes Balears i l’article 91.1 del
Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats
Locals, aprovat pel Real Decret 2568/1986, de 28 de novembre, el Sr.
President demana als membres de la Corporació si algú té alguna
observació a fer sobre l’acta de la sessió anterior, que va tenir lloc
el dia SIS D’ABRIL DE 2010, de la qual se n’han expedit, prèviament,
còpia de l’esborrany a cada Regidor per al seu coneixement,
rectificació d’errades o possible formulació d’al·legacions, si fos el
cas.
No havent-hi intervencions, per UNANIMITAT dels reunits, sent
disset el nombre legal de membres del Consistori i disset els
assistents, és aprovada l’acta de la sessió anterior, que va tenir
lloc el dia SIS D’ABRIL DE 2010.
II.- MODIFICACIÍO PRESSUPOSTÀRIA 2/2010 PER TRANFERÈNCIA DE CREDIT.
El Consistori examina l’expedient 11/2010(INTER), relatiu a la
transferència de crèdit de la partida de subvenció 330/489021 a la
partida de despesa corrent 330/226201 per un import de 15.000€.
Vista la proposta del regidor de cultura emesa el 20 d’abril de 2010.
Vist l’informe de l’interventor acumulat de l’ajuntament de Capdepera
en relació a la modificació de crèdit núm. 2/2010, que informa que la
tramitació i els acords s’ajusten a dret.
El Batle dona la paraula al regidor d’hisenda el Sr. Sebastià Sureda,
que explica la modificació pressupostària per transferència de crèdit.
Obert el debat, el Sr. Joan Ferrer recorda el que ha repetit en
nombroses ocasions, que el seu partit no aprovaria modificacions
pressupostàries mentre no s’aclarís la contenció de la despesa i
l’auditoria que es va demanar pels tres partits de l’oposició. En
qualsevol cas les modificacions afecten al capítol II i no al
pressupost, el vot per als punts II, III i IV és l’abstenció.
La Sra. Maria Orts diu que el vot del seu partit per als punts II, III
i IV és l’abstenció. Considera que el més idoni és fer-ho via
subvenció perquè així hi ha més control i justificació de les
despeses.
El Sr. Mateu Melis es pronuncia en la mateixa línia que el Sr. Ferrer
i la Sra. Orts, anuncia l’abstenció del seu grup perquè no afecta als
pressuposts.
No havent-hi més intervencions, per VUIT vots a favor (regidors de
UCAP-UM, PSOE i PSM-EN)i NOU abstencions (regidors del PP, EU-Els
Verds i Es Grup), sent disset el nombre legal de membres del
Consistori i disset els assistents, s’acorda:
Aprovar la modificació pressupostària 2/2010 per transferència de
crèdit.
III.- MODIFICACIÓ PRESSUPOSTÀRIA 4/2010 PER GENERACIÓ D’INGRESSOS.
El Consistori examina l’expedient 13/2010(INTER), relatiu a la
modificació pressupostària 4/2010 per generació d’ingressos.
Vista la proposta de batlia emesa el 21 d’abril de 2010.
Vist l’informe de l’interventor acumulat de l’ajuntament de Capdepera
en relació a la modificació de crèdit per generació d’ingressos per
tractar-se de despeses finançades amb subvenció del IMAS, ingressada
en data 13/04/2010.
El Batle dona la paraula al regidor d’hisenda el Sr. Sebastià Sureda,
que explica que es tracta d’una generació d’ingressos derivats del
conveni de col·laboració amb l’IMAS per un import de 30.000€
No havent-hi intervencions, per VUIT vots a favor (regidors de UCAPUM,
PSOE i PSM-EN)i NOU abstencions (regidors del PP, EU-Els Verds i
Es Grup), sent disset el nombre legal de membres del Consistori i
disset els assistents, s’acorda:
Aprovar la modificació pressupostària 4/2010 per generació
d’ingressos.
IV.- MODIFICACIÍO PRESSUPOSTÀRIA 3/2010 PER TRANFERÈNCIA DE CREDIT.
El Consistori examina l’expedient 12/2010(INTER), relatiu a la
modificació de crèdit 3/2010 per transferència de crèdit.
Vista la proposta del regidor de cultura Rafel Fernandez Mallol emesa
el 20 d’abril de 2010.
Vist l’informe de l’interventor acumulat de l’ajuntament de Capdepera
en relació a la modificació de crèdit 3/2010 per transferència de
crèdit, que informa que la tramitació i els acords s’ajusten a dret.
El Batle dona la paraula al regidor d’hisenda el Sr. Sebastià Sureda,
que explica la transferència de 25.000€ de l’assignació 330/480018, en
concepte de premis per al concurs de piano a l’assignació 330/226201,
en concepte de cultura i despeses diverses.
No havent-hi intervencions, per VUIT vots a favor (regidors de UCAPUM,
PSOE i PSM-EN)i NOU abstencions (regidors del PP, EU-Els Verds i
Es Grup), sent disset el nombre legal de membres del Consistori i
disset els assistents, s’acorda:
Aprovar la modificació pressupostària 3/2010 per transferencia de
crèdit.
V.- EXP. NÚM. 15AG/10: AUTORITZACIÓ D’OCUPACIÓ DE TERRENYS DE DOMINI
PÚBLIC MARÍTIM TERRESTRE PER A LA PRESTACIÓ DELS SERVEIS DE TEMPORADA.
El Consistori examina l’expedient 15AG/2010, relatiu a l’autorització
de terrenys de domini públic marítim terrestre per a la prestació dels
serveis de temporada.
Vist l’informe de Secretaria, que estima procedent aprovar
l’adjudicació a favor de Playas de Capdepera, S.L., per ser l’única
oferta presentada i que la proposta compleix les prescripcions del
plec de condicions, en compliment del que disposa l’article 135.1 de
la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de contractes del sector públic, que
estableix que no podrà declarar-se deserta una licitació quan
existeixi alguna oferta que sigui admissible d’acord amb el plec de
condicions.
Vist l’informe dels serveis tècnics municipals valorant l’oferta de
l’empresa licitadora.
El Batle dona la paraula a la regidora de medi ambient, Pilar Gassull,
que explica que l’adjudicació de l’autorització d’ocupació de terrenys
de domini públic marítim terrestre a favor de Playas de Capdepera,
S.L., és favorable als interessos municipals.
Obert el debat, el Sr. Joan Ferrer es congratula de que finalment
s’hagi escoltat al seu partit, el fet de rebaixar les exigències
econòmiques, ha propiciat que almenys hi hagi hagut una oferta per
part d’una empresa. No obstant, això suposa una baixada d’ingressos
en els pressuposts de l’any 2010. El seu partit aprovarà
l’autorització.
El Sr. Melis s’alegra que vagi endavant l’adjudicació, no obstant el
seu vot serà l’abstenció perquè no està content amb la tramitació de
l’expedient.
No havent-hi intervencions, per CATORZE vots a favor (regidors de
UCAP-UM, PSOE, PP i PSM-EN)i TRES abstencions (regidors de EU-Els
Verds i Es Grup), sent disset el nombre legal de membres del
Consistori i disset els assistents, s’acorda:
Aprovar l’autorització de terrenys de domini públic marítim terrestre
per a la prestació dels serveis de temporada a favor de Playas de
Capdepera, S.L.
VI.- SOL·LICITUD DE PRÒRROGA PER A LA REALITZACIÓ DE LES OBRES
D’ADEQUACIÓ, SEGELLAMENT I REGENERACIÓ AMBIENTAL DE L’ABOCADOR DE
RESIDUS SÒLIDS URBANS EN EL MUNICIPI DE CAPDEPERA. EXP. NÚM. 73AG/09.
El Consistori examina l’expedient 73AG/09 relatiu a la contractació
de les obres d’adequació, segellament i regeneració ambiental de
l’abocador de residus sòlids urbans del municipi de Capdepera.
El Batle dona la paraula a la regidora de medi ambient, Pilar Gassull,
que recorda que s’han ateses les demandes d’emissió d’informes tècnics
que s’han lliurat a la comissió informativa. Queden per tant
acreditats els motius que justifiquen la pròrroga sol·licitada per
l’empresa i per això demana el vot favorable.
Obert el debat, el Sr. Joan Ferrer adverteix de la possibilitat que
les altres empreses que es presentaren a la licitació d’aquestes obres
pugin al·legar incompliment del contracte de l’empresa adjudicatària,
per tant anuncia que el PP no vol incórrer en il·legalitats i el seu
vot serà negatiu.
El Batle dóna la paraula a la secretària acctal. a petició del Sr.
Ferrer per tal que posi de manifest l’informe jurídic emès pel
secretari de la Corporació, fet que es du a terme llegint íntegrament
l’informe sol·licitat.
“INFORME DE SECRETÀRIA
Vist l’expedient 73AG/2009, relatiu a la contractació de les
obres de Adequació, segellat i regeneració ambiental de l’abocador de
residus sòlids urbans de “Son Terrassa”, compleix-me emetre el següent
INFORME
Ens trobem amb una sol·licitud de pròrroga per part de l’empresa
adjudicatària de les obres del abocador. No obstant això, en opinió
del funcionari informant no es tracta de concedir o no una pròrroga.
En realitat estem davant un incompliment dels terminis d’execució,
situació prevista en l’art. 196.4 de la Llei 30/2007, de 30 d’octubre,
de Contractes del Sector Públic, que diu:
“4. Quan el contractista, per causes imputables a ell mateix, hagi
incorregut en demora respecte al compliment del termini total,
l’Administració pot optar indistintament per resoldre el contracte o
per imposar les penalitats diàries en la proporció de 0,20 euros per
cada 1.000 euros del preu del contracte.”
El mateix estableix el Plec de condicions a la clàusula 31:
“Quan el contractista, per causes imputables al mateix, hagués
incorregut en demora respecte al compliment del termini total del
contracte, l’Administració podrà optar indistintament, per la
resolució del contracte, amb pèrdua, si escau, de la garantia
constituïda, o per la imposició de les penalitats diàries en la
proporció de 0,20 Euros per cada 1.000 Euros del preu del contracte.”
Per tant, el procediment apropiat seria instruir expedient
contradictori per a esclarir si es donen els supòsit de fet (causes
imputables al contractista) que obliga a l’administració a imposar les
sancions o per contra, si estem en altra situació, per al que s’haurà
d’emetre el corresponent informe pels serveis tècnics municipals
valorant les qüestions plantejades pel contractista i el tècnic
director de l’obra.
És quant tinc l’honor d’informar, excepte altre criteri millor
fundat en Dret.”
La Sra. Orts recorda que l’informe jurídic emès pel secretari de la
Corporació és prou clar, per altra banda l’informe de l’enginyer
municipal constata que hi ha indicis que les condicions
meteorològiques han pogut afectar el transcurs de l’execució de les
obres, però no diu el nombre de dies en que les obres s’hagin vist
afectades ni els dies de pròrroga que es podrien atorgar.
Per altra banda entén justificats els 71 dies de pluja i per això, no
votarà una pròrroga que superi els dies assenyalats.
Al·lega que pot ser l’incompliment dels terminis establerts sigui
degut no solament a les pluges, sinó a altres fets no imputables a
l’empresa i sí a l’ajuntament. En concret, recorda la renuncia del
tècnic director de les obres que es va produir en data 5/11/09, per
tant en absència del tècnic director de les obres no es va poder
treballar.
El Sr. Melis incideix en que l’informe jurídic emès pel secretari de
la Corporació és prou clar, per altra banda l’informe de l’enginyer
municipal no aclareix gran cosa i sobre tot no especifica els dies de
pròrroga que es poden atorgar. Per altra banda en la sol·licitud de
pròrroga de l’empresa deixa obert el termini de la pròrroga.
El Sr. Garau replica que els informes tècnics són l’eina en la que
s’ha de fonamentar el vot. Recorda que el Sr. Ventanyol, enginyer de
camins, canals i ports ha emès tres informes sobre la justificació de
la pròrroga sol·licitada, en el darrer s’afirma i ratifica amb els
anteriors, a més especifica els motius: pluja, assecament i vent.
Exposa que si l’ajuntament contracta un director d’obres, després no
es pot desviar de l’opinió del tècnic, sense fonamentar el perquè.
El Sr. Ferrer torna a posar de manifest la renuncia del tècnic
director de les obres, i l’empresa no fa referència a aquest fet que
sí que motivaria un pròrroga. Per altra banda recrimina l’informe de
l’enginyer municipal que en lloc d’assegurar i fonamentar emet un
parèixer. El seu partit farà cas de l’informe jurídic de secretaria i
el seu vot serà en contra de la pròrroga.
El Batle proposa atorgar la pròrroga fins dia 31 de juliol de 2010.
No havent-hi intervencions, per VUIT vots a favor (regidors de UCAPUM,
PSOE i PSM-EN)i NOU vots en contra (regidors del PP, EU-Els
Verds i Es Grup), sent disset el nombre legal de membres del
Consistori i disset els assistents, s’acorda:
No atorgar la pròrroga sol·licitada per l’empresa adjudicatària de les
obres.
No havent-hi més assumptes a tractar, per ordre del Sr. Batle-
President s’aixeca la sessió a les tretze hores i trenta-dos minuts.

No hay comentarios:

Publicar un comentario