lunes, 15 de marzo de 2010

SESSIÓ ORDINÀRIA DE L’AJUNTAMENT EN PLE QUE VA TENIR LLOC
EN PRIMERA CONVOCATÒRIA A LES 20’00 HORES DEL DIA
DOS DE MARÇ DE 2010
LLOC: SALÓ DE SESSIONS. CASA CONSISTORIAL DE CAPDEPERA
(ILLES BALEARS)
A C T A
ASSISTENTS:
Sr. José Andrés Gallego Méndez. Batle-President
Sr. Bartomeu Alzina Sureda
Sr. Rafel Fernández Mallol
Sr. Sebastià Sureda Rosselló
Sra. Maria Pilar Gasull Albons
Sr. Climent Crespo Flaquer
Sr. Mateu Garau Flaquer (S’absenta de la Sala una vegada debatut i votat el punt IV, sent les
21’28 hores)
Sr. Joan Ferrer Flaquer
Sra. Maria Isabel Vives Liberal
Sr. José Medina Suárez
Sra. Maria del Pilar García Rosa
Sr. Bernard Boutique
Sra. Margarita Servera Ferrer
Sra. Maria Orts Rodríguez
Sra. Virgínia Maria Urdangarín de Manuel
Sr. Mateu Melis Tous
NO HI ASSISTEIX:
Sra. Margalida Bover Vadell
Secretari: Sr. Julián García-Sotoca Oliva
PUNTS DEBATUTS I ACORDS ADOPTATS:
I.- APROVACIÓ ACTA SESSIÓ ANTERIOR: 24/02/2010.- En compliment d’allò
que disposa l’article 97.2 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre,
Municipal i de règim local de les Illes Balears i l’article 91.1 del
Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats
Locals, aprovat pel Real Decret 2568/1986, de 28 de novembre, el Sr.
President demana als membres de la Corporació si algú té alguna
observació a fer sobre l’acta de la sessió anterior, que va tenir lloc
el dia VINT-I-QUATRE de FEBRER de 2010, de la qual se n’ha expedit,
prèviament, còpia de l’esborrany a cada Regidor per al seu
coneixement, rectificació d’errades o possible formulació
d’al·legacions, si fos el cas.
El Sr. Joan Ferrer vol que s’afegeixi a l’acta de la sessió, en
la intervenció de la Sra. Gasull, que va dir "els que han d’anar-se de
l’Ajuntament són Vds (referint-se als membres del PP)". Tenint en
compte que el PP és el partit més votat, és un insult als votants del
PP.
També s’ha de corregir el paràgraf: (“En aquest moment, els
membres de l’equip de govern, a excepció del Sr. Batle, s’aixequen i
abandonen la sessió, sent les deu hores i quaranta-cinc minuts”), ja
que també va romandre en la sessió el Sr. Climent Crespo.
La Sra. Pilar Gasull també vol que s’afegeixi una frase: el Sr.
Joan Ferrer que va dir de la Sra. Gasull: "ets la més inútil i el
pitjor que ha passat per l’Ajuntament".
En conseqüència, es deixa sobre la taula per a afegir aquestes
rectificacions.
II.- COMPTE GENERAL 2008. El Consistori examina l’expedient 84/2009
(Inter) relatiu al Compte General de l’exercici 2008.
De conformitat amb l’establert a l’article 212 del Reial Decret
Legislatiu 2/2004, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei
Reguladora de les Hisendes Locals, l’expedient del Compte General de
l’Ajuntament corresponent a l’exercici 2008 va ésser sotmès a informe
de la Comissió Municipal Informativa d’Hisenda i Especial de Comptes i
posteriorment va ésser objecte d’exposició pública, per termini de
quinze dies, mitjançant anunci publicat en el BOIB Núm. 147, de dia
08.10.2009, havent transcorregut el termini legal sense que s’hi hagin
produït reclamacions, reparaments, ni observacions.
Vist que aquest Ajuntament en Ple és competent per l’adopció
d’aquest acord segons el disposat a l’article 22.2.e) de la Llei
7/1985 de 2 de abril Reguladora de les Bases de Règim Local.
No havent-hi intervencions, per SET vots a favor (Regidors del
PSOE, UCAP-UM i PSM-EN) i NOU abstencions (Regidors del PP, EU-Els
Verds i Es Grup), sent disset el nombre legal de membres de la
Corporació i setze el nombre dels assistents S’ACORDA:
APROVAR el Compte General de l’Ajuntament corresponent a
l’exercici 2008 i remetre’l al Tribunal de Comptes i a la Sindicatuara
de Comptes de les Illes Balears.
III.- ESCRIT RE NÚM. 711 DE 2.02.2010: MOCIÓ PSOE-PSM-UCAP-UM.- El
Consistori examina l’expedient 53AG/10, relatiu a la Moció presentada
per PSIB-PSOE; PSM-Entesa Nacionalista-Entesa per Capdepera i Cala
Rajada i UCAP-UM, registrada d’entrada a l’Ajuntament dia 2 de febrer
de 2010, amb el núm. 711.
Es llegeix la següent moció:
“D. BARTOMEU ALZINA SUREDA, provist del D.N.I. 18216642K, i, actuant com a
portaveu del grup municipal SOCIALISTA de Capdepera,
D. MATEU GARAU FLAQUER, provist del D.N.i. 78207350J, i, antuant com a portaveu del
grup municipal PSM-ENTESA de Capdepera,
D. JOSEP A. GALLEGO MENDEZ, provist del D.N.I. 41381011D, i, actuantcom a
portaveu del grup municipal UCAP-UM de Capdepera,
Presenten davant aquesta Corporació la següent exposició de motius:
- ATESA la necessitat, i, obligatorietat d’adaptació de les NNSS del Municipi de Capdepera al
Pla Territorial de Mallorca.
- ATESA la manca de participació ciutadana en les decisions municipals.
- ATESA la importància cabdal del Planejament Municipal pel futur d’aquest Municipi.
- ATESA la legislació en quan a participació ciutadana: Constitució Espanyola (art. 15), Llei
57/2003, de 16 de Desembre de mesures per la modernització del Govern Local, Llei 27/2006,
de 18 de juliol per la qual es regulen els drets d’accés a la participació pública i d’accés a la
justícia en matèria de Medi Ambient.
ELS GRUPS MUNICIPALS DE L’EQUIP DE GOVERN ELEVEN AQUESTA
PROPOSTA AL PLENARI PER SOTMETRE-LA A DEBAT, I, PERQUÈ ES
PRENGUIN ELS SEGÜENTS ACORDS:
1.- Encarregar a la Regidoria de Participació Ciutadana i Urbanisme crear un nou Reglament de
Participació Ciutadana, a on es regulin de manera més concreta uns nous instruments de
participació ciutadana per millorar la gestió municipal, especialment en l’àmbit urbanístic,
turístic i d’hisenda.
2.- L’Ajuntament de Capdepera proposa la creació immediata d’un Fòrum Ciutadà com a
òrgan de participació ciutadana per debatre l’adaptació del Planejament del Municipi de
Capdepera al Pla Territorial de Mallorca, convocat per la regidoria corresponent i a on estiguin
representats tots els elements associatius del Municipi: entitats veïnals, empresarials, juvenils,
culturals, sindicals. El funcionament d’aquest foro ciutadà vendrà regulat dintre del mateix
Reglament de Participació Ciutadana.
3.- L’Ajuntament de Capdepera acorda adreçar-se al Govern de les Illes Balears i al Consell de
Mallorca per tal que donin cobertura tècnica i econòmica a aquesta proposta.”
El Sr. Joan Ferrer diu que es va lliurar una còpia de la moció,
però no s’ha debatut en cap comissió. És una moció que no té molt
sentit, perquè ja existeix un reglament de participació ciutadana, que
no s’ha utilitzat en cap moment per aquest equip de govern. Es parla
en aquesta moció d’un fòrum de turisme, però ja existeix el patronat
de turisme, que tampoc s’ha utilitzat ni convocat. També tenim
l’Agenda Local 21, que tampoc s’ha utilitzat. Per això el PP votarà en
contra, perquè ja tenim els mitjans, però no s’utilitzen. El que cal
fer és utilitzar els mitjans que ja existeixen.
La Sra. Maria Orts diu que és la primera vegada que un equip de
govern presenta una moció per a obligar-se a treballar. S’hauria de
presentar al Ple una proposta concreta. L’equip de govern hauria
d’haver convocat una comissió amb un projecte de modificació. Aquesta
moció és per a justificar-se l’equip de govern perquè no ha contractat
encara l’equip redactor de les Normes Subsidiàries. El que s’ha de fer
és contractar l’equip redactor de les Normes. A més és bé la
participació ciutadana, però aquesta moció no té sentit. Hauria de
deixar-se sobre la taula per a presentar una proposta concreta.
El Sr. Mateu Melis insisteix que l’Ajuntament té mitjans però
que no s’utilitzen, com el reglament de participació ciutadana. És
positiu fer consultes als ciutadans i demanar-los l’opinió. El Sr.
Melis fa dues propostes:
1ª. caldria afegir que la participació ciutadana no té caràcter
vinculant. La decisió ha de prendre-la l’Ajuntament.
2ª. En Son Servera sembla que han tingut una iniciativa que dóna
resultat. Els polítics s’han posat a la disposició dels veïns perquè
puguin fer-los arribar les seves opinions de forma individual, no com
associacions, sinó a títol personal.
El Sr. Batle diu que aquesta moció és una proposta per a
encarregar uns treballs.
El Sr. Joan Ferrer diu que ara és quan ja no entén res. Si
l’equip de govern vol modificar el reglament de participació
ciutadana, que ho modifiqui.
El Sr. Bartomeu Alzina diu que es pretén encarregar un treball
amb la col·laboració del Consell. El Reglament actual, que és de l’any
1992, no té vigència. Es tracta de crear un forum ciutadà. És una
oportunitat perquè les Associacions de Veïns puguin participar en
assumptes importants per al municipi, com és el planejament. Està clar
que l’opinió dels veïns no és vinculant, però és bo que participin. Es
tracta d’una moció neutra.
La Sra. Maria Orts diu que si aquesta moció serveix perquè
l’equip de govern treballi en les Normes Subsidiàries i per a afavorir
la participació ciutadana, li sembla bé, però faltaria el suport d’un
equip tècnic, per això ha de contractar-se l’equip redactor de les
Normes.
El Sr. Bartomeu Alzina diu que, segons li ha manifestat el
tècnic municipal, la pròxima setmana tindrà preparat el plec de
prescripcions tècniques per a contractar l’equip redactor de les
Normes.
El Sr. Joan Ferrer diu que com el que es proposa és que l’equip
de govern va a treballar, el PP donarà un vot de confiança i
s’abstindrà.
No havent-hi més intervencions, per DEU vots a favor (Regidors
del PSOE, UCAP-UM, PSM-EN, EU-Els Verds i Es Grup) i SIS abstencions
(Regidors del PP), sent disset el nombre legal de membres de la
Corporació i setze el nombre dels assistents S’ACORDA:
APROVAR la moció presentada per PSIB-PSOE; PSM-Entesa
Nacionalista-Entesa per Capdepera i Cala Rajada i UCAP-UM, registrada
d’entrada a l’Ajuntament dia 2 de febrer de 2010, amb el núm. 711,
transcrita.
IV.- EXP NÚM 15AG/10: AUTORITZACIÓ OCUPACIÓ TERRENYS DE DOMINI PÚBLIC
MARÍTIM TERRESTRE PER A LA PRESTACIÓ DELS SERVEIS DE TEMPORADA.- El
Consistori examina l’expedient 15AG/2010, relatiu a l’autorització
d’ocupació de terrenys de domini públic marítim terrestre per a la
prestació dels serveis de temporada.
Vistos els informes de Secretaria i d’Intervenció.
Vistos els informes emesos per la Comissió Informativa Municipal
de Medi Ambient.
Iniciat el debat, el Sr. Joan Ferrer Flaquer pregunta per què es
va deixar sobre la taula l’altre dia i per què s’ha canviat el plec.
L’única cosa que es demanava és que es baixés el cànon.
La Sra. Pilar Gasull respon que es va deixar sobre la taula
perquè no es contava amb la majoria suficient per a la seva aprovació
i es va creure més convenient tenir una nova comissió.
El Sr. Batle afegeix que no s’havien recollit algunes propostes
de l’oposició.
El Sr. Joan Ferrer continua dient que agreix l’esforç del Sr.
Batle per consensuar aquest expedient. Aquesta vegada ha buscat el
consens; s’ha recollit gairebé totes les propostes del PP. Tenia por
que aquest servei quedés desert. El fet d’escoltar al PP i recollir
moltes de les seves propostes, li sembla raonable. El que ara és
necessari és regenerar la platja. De totes maneres, hi ha algunes
coses que no estan clares, en concret, la qüestió dels mòduls de
salvament, perquè l’empresa que tingui la responsabilitat de la
seguretat de la platja, haurà d’instal·lar els mòduls de vigilància i
salvament.
De totes maneres, el PP segueix demanant la dimissió de la
Regidora, perquè aquest servei hauria d’estar ja adjudicat i el plec
sobre el salvament hauria d’estar aprovat. El PP torna a demanar la
dimissió de la Regidora per la seva falta de treball i dedicació als
assumptes de la Regidoria.
La Sra. Maria Orts Rodríguez diu que aquest no és el seu model
de gestió de la platja. S’hauria de contractar l’explotació dels bars,
les ombrel·les i les hamaques cada any i, per altra banda de forma
independent, el servei de neteja i manteniment de la platja, que és
una obligació de l’Ajuntament. L’Ajuntament amb el plec que es
presenta pretén llevar-se complicacions i que l’empresa encarregada de
l’explotació dels bars es preocupi de tot. Això complica la
contractació. A pesar d’això, s’han fet propostes per a millorar el
plec de condicions, perquè s’incloguin al plec de condicions
administratives. S’han recollit algunes propostes de la comissió, però
no les clàusules socials d’EU.
El Sr. Mateu Melis Tous fa la següent intervenció:
“Nosaltres, encara no tenim decidit el sentit del nostre vot. Dependrà
dels compromisos a aquest plenari del Sr. Batle.
El que ha primat alhora de fer les nostres propostes i suggeriments,
ha estat mirar per poder ingressar a les arques municipals els dobbers
que s’havien pressupostat inicialment. Al primer informe surten uns
números de cànon i segons se ens informa, són trets de les dades
facilitades per la actual concessió, i coincideixen amb els
pressupostats. La nostra sorpresa ha estat que se ens ha facilitat
fins a sis informes econòmics distints, essent el final uns 172.000’-€
menys que el primer.
Ja sabem que estam en crisi, però també sabem que les crisis no duren
sempre i que el plec és per a sis anys. Nosaltres hem insistit en que
s’han de donar les condicions per que el concessionari pugui fer front
al cànon. Com? Facilitant-li que pugui tenir ingressos suficients i
hem fet propostes per tal de davallar les despeses per que se pugui
assumir el cànon inicial. Per exemple, que tot el tema de salvament ho
compràs l’empresa que guanyi la plica de salvament. També que tota la
inversió no reverteixi a l’ajuntament, ja que no té cap sentit quedarnos
amb hamaques i sombrilles. En canvi és una rebaixa important de
costos. També, si s’ha alleugerat algunes obligacions, com netejar
segons quines zones, també suposa un menys cost per la concessionària
i per tant, més fàcil cumplir amb el cànon. Resumint, s’han recollit
propostes i suggeriments. No hi havia drets del concessionari i ara ja
n’hi ha, com no podia ser d’altra manera.
Fins aquí, la nostra intenció era l’abstenció. I encara ho pot ésser.
Però hi ha una cosa que no entenem. Resulta que s’han anat llevant
obligacions al concessionari que, traduït, s’han rebaixat els costos i
al final resulta que també li rebaixam el cànon. Vull recordar que als
pressupostos hi ha consignada una quantitat com ingressos de les
platges, que va sortir d’un informe econòmic. Per tant, per lògica, el
que estava malament era el primer informe. Si rebaixam els ingressos
en 172.000’-. Demanam el compromís d’una devallada de les despeses per
la mateixa quantitat. Es que si no, no té sentit.
I segona qüestió, que te que veure amb la plica, però també amb el
turisme que volem.
Ara bé, seguim pensant que si se cumpleix l’ordenença de platjes on a
l’article 8.5 queda clar que no se pot portar envasos de vidre,
augmentarien els ingressos a la concessionària i podria pagar més
cànon. Amés, ha de fer net els fems dels altres, i damunt li exigim
que recicli. Per tant, exigim un compromís del regidor de fer cumplir
aquesta ordenança.
Independentment al nostre vot, mostrar de la nostra disconformitat de
com s’ha gestionat aquest expedient. Fa mes d’un any que el
departament de medi ambient sap que ha de treure aquest plec i pasen
10 mesos sense saber res del tema fins al mes de octubre. Ja vàrem
explicar els pormenors de com s’havia gestionat al darrer ple, per
tant, no ho repetiré.
Aquest expedient és una gestió més del dia a dia del departament de
medi ambient. Hem donat un gran marge de temps (14 mesos). Al final,
aquesta mala gestió ha suposat treure un plec a correcuita justet
justet de temps i paral·lelament no se podrà adjudicar el servei de
salvament ja que fem tard.
En política, quan se demostra inoperància, incapacitat o manca de
gestió, l’oposició no faria be la seva feina si no demanés
responsabilitats polítiques. Aquesta inoperància es per culpa del
responsable polític d’aquest expedient que no ha fet la seva la feina
quan tocava. I això en política, significa que s’han de assumir
responsabilitats i dimitir. La decisió és seva, però sia conscient que
la seva inoperància amb aquest dos expedients causa un gran perjudici
al turisme i al municipi de Capdepera.”
El Sr. Batle respon que continua contant amb la Regidora de Medi
Ambient i li mereix el màxim respecte.
Quant a les propostes del Sr. Melis, s’haurà de mirar en una
comissió com es poden rebaixar les despeses, de quina partida, perquè
ara no pot dir-li com pot fer-se.
Quant al segon punt, sobre el control dels envasos a la platja,
es farà tot el possible per vigilar.
El Sr. Joan Ferrer diu que li semblen raonables les propostes de
l’És Grup. Ja que s’ingressarà menys, han de reduir-se les despeses.
El Sr. Sebastià Sureda afegeix que la vigilància de la platja és
un compromís que s’ha de complir. Quant a la qüestió pressupostària,
no es poden baixar els ingressos i augmentar els serveis. Si hi ha
menys ingressos, han d’haver menys serveis.
La Sra. Maria Orts diu que s’han de rebaixar les despeses.
Per a permetre les deliberacions dels grups per separat sobre la qüestió
debatuda, a l’empara del disposat en l’art. 87 del Reglament d’Organització,
Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, aprovat per Reial Decret
2568/1986, de 28 de novembre, el Sr. Batle acorda una breu interrupció, sent les
21’25 hores.
Sent les 21’26 hores es reprèn la sessió.
No havent-hi més intervencions, per TRETZE vots a favor
(Regidors del PSOE, UCAP-UM, PSM-EN, i PP) i TRES abstencions
(Regidors EU-Els Verds i Es Grup), sent disset el nombre legal de
membres de la Corporació i setze el nombre dels assistents S’ACORDA:
Primer.- Aprovar l’expedient per a l’autorització d’ocupació de
terrenys de domini públic marítim terrestre per a la prestació dels
serveis de temporada.
Segon.- Aprovar el plec de clàusules administratives particulars i el
plec de condicions tècniques que han de regir aquesta autorització
d’ocupació de terrenys de domini públic marítim terrestre per a la
prestació dels serveis de temporada a les platges del terme municipal
de Capdepera.
Tercer.- Aprovar l’obertura del procediment per a l’adjudicació de
l’autorització d’ocupació de terrenys de domini públic marítim
terrestre per a la prestació dels serveis de temporada.
Essent les vint-i-una hores i vint-i-vuit minuts, amb el permís del Sr. Batle,
s’absenta de la sessió plenària el Sr. Mateu Garau Flaquer.
V.- DECRETS I RESOLUCIONS.- Es dóna compte al Ple dels Decrets i les
Resolucions dictats per Batlia o, fent ús de la seva delegació de
competències, per el Regidor Delegat, des de la darrera sessió
ordinària de l’Ajuntament en Ple, numerats des del núm. 22 al 62 de
l’any 2010.
VI.- PRECS I PREGUNTES.- El Sr. Joan Ferrer Flaquer fa les preguntes
següents:
1.- Deixadesa, peresa, vagueria, prepotència, desídia,
intransparència, enganys a la gent, afany de superioritat, un municipi
que va de mal en pitjor. Aquestes paraules les me va dedicar un
regidor que estava abans a l’oposició i ara a l’equip de govern al Ple
del 10 d’agost de 2005. L’anterior equip de govern va saber estar al
seu lloc i cap del seus membres va abandonar el plenari
Prepotent: Que te molt de poder i abusa d’aquest i això es el que
sembla quan la regidora de medi ambient va dir que al ple el qui
sobraren eren els membres del partit popular. Partit que es el
majoritari al Ajuntament amb un 30% dels vots.
Vaga: Persona que te manca de ganes de treballar o de fer coses.
Chula: Persona que es presuntuosa o insolent.
Inútil: Persona que no serveix per a res.
Aquest son els adjectius qualificatius que li vaig dedicar al
darrer ple i com es pot veure no hi cap insult.
L’altre dia es va marxar de la sessió pràcticament tot l’equip
de govern. Els qualificatius que es van dir són certs. L’equip de
govern ha d’acceptar les crítiques.
2.- Quantes persones s’han presentat per ocupar es lloc de treball al
castell?
El Sr. Batle respon que s’han presentat moltes, sembla que unes
45.
3.- Fa quasi un any te vaig fer una pregunta i no he tingut encara la
resposta, era referent al pintat dels carrers de Cala Rajada, ja s’ha
solventat el problema que havia?
4.- M’ha agradaria conèixer quins son els criteris que s’han tingut
per els parxes d’asfalt que es fan a Cala Rajada, principalment al
carrer Elionor Servera?
El Sr. Batle respon que l’únic criteri és que havia carrers en
molt mal estat.
5.- El projecte de la plaça dels pins s’ha modificat?
Per a quin motiu s’ha estret el carrer Bustamante?
A on posareu els taxis?
Es veritat que no podran circular els busos al c/ Bustamante?
El Sr. Batle respon que els taxis estaran en el mateix lloc i
s’està estudiant el problema dels autobusos.
6.- Quants de solars públics s’han fet nets?
La Sra. Pilar Gasull respon que li informarà en la pròxima
sessió plenària.
7.- Te pensada qualque campanya de difusió de la Deixalleria? Ho dic
ja que els punts verds es troben plens de porqueria. Demanem que es
facin nets.
La Sra. Pilar Gasull respon que es farà una campanya. Es conta
amb la col·laboració del Consell de Mallorca.
8.- Te pensada qualque campanya per conscienciar als propietaris dels
cans per evitar tots els excrements que deixen als carrers?
La Sra. Pilar Gasull respon que es farà una campanya.
9.- Per a quant te pensat dur a terme una neteja del pinar de Cala
Agulla?
La Sra. Pilar Gasull respon que té pensat fer unes jornades de
neteja de Cala Agulla i Cala Mesquida amb voluntaris.
10.- Campanya de la processionària. S’han fumigat els parcs per evitar
accidents amb els nins que hi van? Sembla que hi ha hagut alguns
incidents en els parcs infantils.
La Sra. Pilar Gasull respon que no té coneixement d’aquests
incidents.
11.- Ja s’ha posat en marxa el control de qualitat de la recollida de
fems?
La Sra. Pilar Gasull respon que estan acabant d’introduir les
dades i segurament començaran aquesta setmana.
12.- Es veritat que la empresa concesionaria de la recollida de fems
te 2 camions aturats per manca de feina i que es vol negociar per durlos
a un altra poble?
La Sra. Pilar Gasull respon que no li consta.
13.- Es veritat que es vol retirar el servei de recollida de fems
porta a porta al centre de Cala Rajada?
Es veritat que al seu lloc es vol col·locar contenidors soterrats?
La Sra. Pilar Gasull respon que l’any passat no va funcionar com
es volia. En això pot dir el mateix que ha dit la Sra. Orts respecte a
les platges: aquest no és el seu model de gestió de la recollida de
residus. Si no funciona hem de fer alguna cosa, però no s’ha decidit
res. Si es fes una modificació hauria de fer-se abans del mes de maig.
El Sr. Bartomeu Alzina afegeix que l’experiència de l’any passat
no va ser bona, però ha de seguir prestant-se el servei.
14.- Per a quin motiu se empresa que fa l’obra al abocador està
retirant escombres?
La Sra. Pilar Gasull respon que no té coneixement de cap
infracció, encara que han vingut membres del SEPRONA.
El Sr. Batle afegeix que han vingut alguns membres de la Guàrdia
Civil de SEPRONA i han demanat documentació, perquè en la vigilància
que realitzen han detectat l’obra i volen saber si està bé.
15.- M’agradaria sabre si ja tenim data aproximada de la regeneració
de Cala Agulla?
El Sr. Batle respon que l’Ajuntament està insistint perquè es
realitzi la regeneració de la platja. S’ha forçat una reunió en el
ministeri. La pròxima setmana anirà a Madrid per a tractar d’aquest
tema.
Per acabar recordar-li al Batle dos temes:
1. Auditoria.
2. Moció de 14 mesures de recolzament al sector turístic.
El Sr. Batle respon que l’auditoria és un compromís però abans
hem de fer la liquidació de l’any passat. La moció sobre el turisme,
es durà a una comissió.
La Sra. Maria Orts Rodríguez fa les preguntes següents:
1.- Per al·lusions vol comentar una mica sobre el servei de recollida
de residus porta a porta en Cala Rajada. Es va posar aquest servei per
a evitar contenidors de fems i males olors en el centre de Cala
Rajada. No obstant això, era necessari pintar el lloc d’ubicació dels
contenidors de recollida selectiva i posar una informació sobre els
horaris de recollida.
2.- Sol·licita informació sobre un decret relatiu a un expedient
d’iniciació de justipreu d’una expropiació de terrenys al costat del
Castell.
El Sr. Batle respon que es tracta d’uns terrenys classificats de
zona verda en les NNSS i el propietari sol·licita l’expropiació.
3.- S’ha de fer tot el possible per a aconseguir regenerar la platja
de Cala Agulla.
4.- Denuncia el descontrol de l’equip de govern en relació amb el
projecte de l’abocador. Hi ha falta de dedicació. S’ha pogut perdre la
subvenció per incompliment dels terminis i per la falta de pagament de
les certificacions d’obres, ja que l’Ajuntament l’única cosa que havia
de fer és avançar el pagament. Davant aquest descontrol, la Direcció
general d’Energia ha fet l’impossible per a buscar una solució.
Hauríem d’agrair a la Direcció general l’interès que ha demostrat i
les gestions realitzades i al mateix temps denunciem la dolenta gestió
de l’equip de govern.
La Sra. Pilar Gasull respon que ja es va comentar a la
Conselleria les dificultats econòmiques de l’Ajuntament per a avançar
el pagament i en la Conselleria sabien que no era l’únic Ajuntament.
Es va comunicar per escrit fa temps. No hi ha hagut incompliment del
conveni per part de l’Ajuntament. En cap moment s’ha dit que podríem
perdre la subvenció. Però avançar el pagament era molt complicat per a
l’Ajuntament. La Direcció general ha tingut una actuació correcta,
però ha fet el que havia de fer.
La Sra. Orts insisteix que no es tracta solament d’una
subvenció, sinó que la Conselleria ha destinat diners per al municipi
i l’obligació de l’Ajuntament era complir el conveni.
5.- Existeixen molts treballs realitzats per empreses sense complir
els procediments de contractació: jardins, neteja d’edificis, grua.
S’ha redactat algun plec?. Aquesta qüestió estava recollida en el
pacte per a donar suport el canvi de Batlia. Si això no canvia i es
legalitzen les contractacions el seu grup ho denunciarà.
El Sr. Batle respon que s’ha redactat un esborrany del plec per
a la contractació de la grua.
6.- Les obres que s’estan realitzant per a l’obertura del carrer
Principal, sembla que no compleixen la normativa de barreres
arquitectòniques.
El Sr. Rafel Fernández Mallol respon que en una vorera era molt
difícil, per l’amplària, però en l’altra sí complirà.
7.- Existeix un acord plenari sobre el trasllat de les oficines
municipals a Can Creu d’Inca. Què pensa fer l’equip de govern?
El Sr. Rafel Fernández Mallol respon que es complirà l’acord
plenari. Tindrà un ús cultural.
8.- S’hauria de reduir el lloguer d’edificis. En Can Creu es va fer
una opció de compra. S’executarà?
El Sr. Rafel Fernández Mallol respon que s’està negociant amb el
govern balear.
El Sr. Bartomeu Alzina insisteix que s’està negociant amb el
govern balear.
9.- Sol·licita informació sobre la situació de l’Avinguda Juan Carlos
I. Cada vegada és més perillosa, per la quantitat de veïns que viuen i
que han de creuar-la cada dia. S’ha tingut la reunió amb el servei de
carreteres?
El Sr. Batle respon que s’ha sol·licitat una reunió amb
carreteres.
10.- Sol·licita informació sobre el mal estat que es troba algunes
zones del camí de s’Horta.
El Sr. Climent Crespo respon que és a causa de les obres de la
bassa, però que TRAGSA repararà aquests desperfectes.
11.- Sembla que hi ha hagut alguns problemes en la retransmissió per
la ràdio d’algunes sessions plenàries.
12.- El cable d’alta tensió de Cala Mesquida està al descobert.
La Sra. Pilar Gasull respon que ja s’ha posat en coneixement de
la Conselleria.
13.- Com està el catàleg de patrimoni?
El Sr. Bartomeu Alzina respon que la pròxima setmana es donarà
un avanç del que s’ha fet.
14.- Quan es reunirà la comissió de personal?.
El Sr. Batle respon que s’ha tingut una reunió amb els
representants del personal.
15.- El manteniment de la deixallería és molt defectuós.
La Sra. Pilar Gasull respondre que s’ha comunicat a l’empresa.
El Sr. Mateu Melis Tous fa les preguntes següents:
1.- Quan podré tenir còpia de les actes dels consells d’administració
de l’empresa pública? Ja ho vaig demanar fa un mes.
La Sra. Pilar Gasull respon que li farà arribar les còpies, però
li agradaria que les qüestions de l’empresa es tractessin el les
sessions de l’empresa.
2.- Modificació pressupostària. Vos vaig dir a una comissió que hi
havia una errada amb una modificació del pressupost del 2009. Els
600.000€ de can creu d’inca, s’en vàren destinar 75.000€ a l’abocador
i 550.000€ a l’escoleta. Sumen 625.000€ Supòs que se tendría que
arreglar. S’ha fet res al respecta?
El Sr. Sebastià Sureda respon que es tracta d’un error, com diu
el Sr. Melis.
3.- A l’aprovació dels pressupostos crec recordar que vàrem quedar en
fer un seguiment cada dos mesos per comprovar els desviaments i
prendre decisions. Se ens convocarà? Vull recordar-li que tots els
partits de l’oposició vàren fer un esforç per treure endevant les
comptes públiques i vosté va adquirir aquest compromís.
El Sr. Sebastià Sureda respon que es convocarà una comissió quan
s’acabi la liquidació de l’any 2009.
4.- Ens agradaria saber on se van destinar els dobbers del 0.7 el
2009?
5.- Es Grup va presentar una moció per tal de dotar a Cala Rajada de
un PAC. Se va aprovar per unanimitat. Hem vist la proposta de la
conselleria de salut de dotar de 80 milions d’€. a molts de centres de
salut de l’illa per deu anys. Teniu alguna informació al respecta?
El Sr. Bartomeu Alzina respon que s’ha insistit, però la
informació que ha aparegut en els diaris es refereix a municipis que
ja estaven negociant aquest tema amb anterioritat.
6.- Per cert, al local de l’oposició hi ha goteres. Se ens ha demanat
per ses brodadores, que també se banyen.
7.- Aquest dies hem pogut comprovar que la via de circumval·lació, des
de la farola de quatre braços fins al camp de futbol, als vespres i
banyat, no se veuen las marques vials.
8.- Se te en compte a l’accés a la nova escoleta municipal com
voltaran els cotxes amb arribar al cul de sac que s’ha creat??
El Sr. Batle respon que es té en compte, però encara no s’ha
donat una solució.
9.- Com és que els vespres no hi ha taxis a la aturada??
El Sr. Climent Crespo respon que hi ha hagut alguns problemes,
però sempre hi ha hagut algun taxis de guàrdia, quan s’ha trucat per
telèfon.
10.- Ja ho vaig dir al passat plenari amb la boca petita, però ara li
diré clarament. Hi ha molts discs de tràfic al municipi que no se
respeten. O una de dues, se fan respetar o se lleven. Com equip de
govern heu de fer cumplir la llei. Si no, llevau els discs.
11.- Fa qüestió d’un mes que el Sr. Regidor d’Interior i Batle ens va
cridar per telèfon per explicar-nos la situació d’un expedient
disciplinari d’un funcionari. Record que se me diu que te quinze dies
per al·legacions i ja no hem sabut res més. Ens agradaria que se ens
informàs d’aquest tema. Trobam que ja es ben hora que se ens convoqui.
El Sr. Batle respon que segurament en aquests dies es convocarà
la comissió per a informar, perquè els expedients ja estan acabats.
12.- Que pasa amb l’hotel Son Moll. Va ser motiu de controvèrsia
política al seu moment, però ara és un problema que afecta al turisme.
El Sr. Bartomeu Alzina respon que es va fer una ordre d’execució
sobre l’apuntalament i hi ha una autorització del Consell (departament
de costes) en relació a aquests treballs d’apuntalament.
El Sr. Joan Ferrer, en relació als taxis, sol·licita que doni
informació als veïns del telèfon.
No havent-hi més assumptes a tractar, de l’ordre del Sr. Batle-
President s’aixeca la sessió a les vint-i-dos hores quaranta-vuit
minuts.

No hay comentarios:

Publicar un comentario