viernes, 11 de febrero de 2011

Acta Ple Ordinari mes de Febrer

SESSIÓ ORDINÀRIA DE L’AJUNTAMENT EN PLE QUE VA TENIR LLOC EN PRIMERA CONVOCATÒRIA A LES 20’00 HORES DEL DIA
U DE FEBRER DE 2011


LLOC: SALÓ DE SESSIONS. CASA CONSISTORIAL DE CAPDEPERA (ILLES BALEARS)


A C T A

ASSISTENTS:
Sr. José Andrés Gallego Méndez. Batle-President
Sr. Bartomeu Alzina Sureda
Sr. Rafel Fernández Mallol
Sr. Sebastià Sureda Rosselló
Sra. Maria Pilar Gasull Albons
Sr. Climent Crespo Flaquer
Sr. Mateu Garau Flaquer
Sr. Joan Ferrer Flaquer
Sra. Maria Isabel Vives Liberal
Sr. José Medina Suárez
Sra. Maria del Pilar García Rosa
Sr. Jaime Tous Pellicer
Sra. Margarita Servera Ferrer
Sra. Virgínia Maria Urdangarín de Manuel
Sr. Mateu Melis Tous
Sra. Maria Orts Rodríguez
Sra. Margalida Bover Vadell

Secretaria acctal.: Sra. Catalina Ramis Garcia

PUNTS DEBATUTS I ACORDS ADOPTATS:

I.- APROVACIÓ ACTES SESSIONS ANTERIORS: 2/11/10, 01/12/10 I 30/12/10
D’acord amb el que disposa l’article 97.2 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears i l’article 91.1 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, aprovat per Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, el Sr. President demana als membres de la Corporació si algú té alguna observació a fer sobre les actes de les sessions anteriors que varen tenir lloc el dia DOS DE NOVEMBRE DE 2010, l’U DE DESEMBRE DE 2010 I EL TRENTA DE DESEMBRE DE 2010, de les quals s’han expedit, prèviament, còpies dels esborranys a cada Regidor per al seu coneixement, rectificació d’errades o possible formulació d’al•legacions, si fos el cas.

Sense més intervencions, per UNANIMITAT dels reunits, sent disset el nombre legal de membres de Consistori i disset els assistents, són aprovades les actes de les sessions anteriors que varen tenir lloc el dia DOS DE NOVEMBRE DE 2010, l’U DE DESEMBRE DE 2010 I EL TRENTA DE DESEMBRE DE 2010.


II.- EXPEDIENT VAR 5 MA/2011: PROPOSTA DE MOCIÓ AL PLE MUNICIPAL DE CAPDEPERA EN RELACIÓ AMB EL SUPORT AL SISTEMA DE DIPÒSIT, DEVOLUCIÓ I RETORN D’ENVASOS(SDDR)
El consistori examina l’expedient VAR5MA/2011, relatiu a la Moció presentada pel Sr. Bartomeu Alzina Sureda, com a regidor de l’ajuntament de Capdepera i Secretari General de l’Agrupació Capdepera, registrada d’entrada a l’ajuntament el dia 15 de desembre de 2010, amb el núm. 8450.
La proposta de moció és del tenor literal següent, desprès d’haver inclòs les modificacions establertes per la comissió informativa de medi ambient celebrada el dia 25 de gener de 2011:
PROPOSTA DE MOCIÓ AL PLE MUNICIPAL DE CAPDEPERA EN RELACIÓ AMB EL SUPORT AL SISTEMA DE DIPÒSIT, DEVOLUCIÓ I RETORN D’ENVASOS (SDDR)
Les polítiques i normatives ambientals de la Unió Europea es basen en els principis de precaució i prevenció, d’acord amb els criteris que s’hauria d’evitar el dany ambiental en origen i que el responsable de posar en el mercat un producte que es converteix en residu se n’ha de responsabilitzar. D’altra banda, el VI Programa d’Acció Ambiental de la UE planteja com a objectiu principal la dissociació entre creixement i la producció de residus, i esmenta la prevenció com a principal element de la política de gestió de residus.
Atès que les normatives europees, estatals i del Consell de Mallorca en matèria de residus i residus d’envasos van encaminades a uns objectius de reciclatge i reducció que no s’han assolit.
Atès que la Directiva d’envasos 12/2004/CE marca com a objectius mínims de reciclatge dels materials dels envasos del 55% per a l’any 2008 i que es va arribar només al 48% per als envasos de procedència municipal.
Atès que el PDSRU estableix com a objectiu el reciclatge del 28% dels envasos lleugers per al 2013 i que a 2008 no es va arribar al 10%. I atès que a l’actualitat la Planta de Selecció d’envasos genera un rebuig de més del 40% del total dels envasos lleugers que entren per a ser reciclats.
Atès que, segons la LERE 11/1997, els sistemes de dipòsit, devolució i retorn d’envasos (SDDR) són el sistema obligatori de gestió d’envasos, però que per interès del sector de l’envàs no s’han desenvolupat.
Atès que els SDDR han estat utilitzats tradicionalment per les empreses envasadores abans que, a partir dels anys 60, apareguessin els envasos d’un sol ús.
Atès que la normativa comunitària, estatal i insular planteja que s’han de reduir els residus i els residus d’envasos, però que la realitat ha estat que en els darrers anys els residus d'envasos no paren d'augmentar.
Atès que la normativa estatal d’envasos estableix que el “sobrecost” de la recollida selectiva d’envasos ha de recaure sobre els Sistemes Integrats de Gestió, però que els ens locals assumeixen el “cost” total de la gestió dels envasos, el qual és superior al sufragat pels Sistemes Integrats de Gestió.
Atès que el principi de responsabilitat ampliada del productor ha estat un principi primordial de la política europea i ha rebut el suport de l’OCDE per la capacitat que té d’assumir els costos de les empreses i de deslliurar la societat d’aquests costos.
Atès que el Consell de Mallorca té les competències compartides en residus i envasos per desenvolupar els SDDR segons la LERE, a més, el PDSRU aprovat en revisió el 6 de febrer de 2006, al Títol 2, Capítol I sobre Reducció, s’esmenta a l’Article 9 Punt 1. “Els Municipis, dins el seu àmbit territorial, duran a terme mesures encaminades a fomentar la reducció de residus mitjançant, com a ,mínim les següents actuacions: a)Foment de la utilització d’envasos retornables.
Atès que el mateix Article 9 en el punt 2 cita “ El Consell de Mallorca durà mesures encaminades a fomentar la reducció i el reciclatge de residus mitjançant les següents actuacions de caràcter supramunicipal: a) Foment de programes sectorials de minimització de residus.”
Atès que els SDDR han demostrat, arreu on s’apliquen, que obtenen els millors resultats de recuperació dels envasos.
Atès que els SDDR afavoreixen l'augment de l’envasament en envasos reutilitzables.
Atès que aquest municipi està compromès i té voluntat política de desenvolupar actuacions de prevenció dels residus i de la contaminació, de mitigar el canvi climàtic, de promoure models de gestió dels residus i dels envasos com a recursos, que potenciïn la reducció i recuperació màxima dels residus.
ACORDEM I PROPOSEM
El Ple de l’Ajuntament del municipi de Capdepera acorda els següents punts:
1. Refermar el compromís de l’Ajuntament de Capdepera d’aquest municipi de desenvolupar actuacions encaminades a reduir els residus i sensibilitzar la població i els agents comercials i econòmics per contribuir a aquests objectius de prevenció de la contaminació, d’evitar l’esgotament de recursos i el canvi climàtic, tot potenciant una distribució i un consum responsables.
2. Proposar a la Conselleria de Medi Ambient del Govern Balear la redacció el més aviat possible d’una Llei Autonòmica de les Illes Balears de prevenció de residus que plantegi com a sistema general i obligatori els SDDR, i que promogui, alhora, els envasos reutilitzables i aquelles mesures que facin reduir els residus.
3. Demanar com a primer pas el canvi de model de gestió dels envasos a través del desplegament dels sistemes de dipòsit i retorn d’envasos com a sistema general de gestió d’alguns envasos.
4. Que l’Ajuntament promogui el debat de la gestió dels residus entre les diferents entitats socials amb el recolzament de les institucions supramunicipals.
5. Demanar al Departament de Medi Ambient del Consell de Mallorca un estudi sobre la viabilitat dels SDDR i a mostrar el seu interès en promoure aquesta inciativa que ja funciona a diversos països del Món, molt més avançats en la reducció de residus.
6. Sol•licitar la revisió de la Ley de Envases y Residuos de Envases (LERE), adoptant propostes que contribueixin a reduir els residus d’envasos, la reutilització i l’obligació dels SDDR com a sistema general de gestió dels residus d'envasos i que s’apliqui el criteri de responsabilitat del productor.
7. Comunicar al sector comercial i a la ciutadania els beneficis ambientals i econòmics d’aquest sistema i dels continguts d’aquesta moció, i demanar-hi el suport.
8. Comunicar el contingut d’aquesta moció i els seus acords al sector comercial i a la ciutadania de Capdepera .
9. Prendre el compromís de l’Ajuntament de dur a terme accions per reduir les bosses de plàstic i donar suport a les actuacions encaminades a regular de forma efectiva la distribució de les bosses de plàstic.
10. Traslladar aquesta moció al Departament de Medi Ambient del Consell de Mallorca, així com a la Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat del Govern de les Illes Balears i a la “Dirección General de Calidad y Evaluación Ambiental del Ministerio de medio ambiente, medio rural y marino”.

Atès el dictamen de la comissió Informativa de Medi Ambient, de 25 DE GENER DE 2011.

El Batle dóna la paraula al regidor d’urbanisme el Sr. Bartomeu Alzina, que explica el sentit de la moció, encaminada a la reducció dels residus d’envasos, ateses les normatives europees. Adaptació de la normativa estatal a la directiva europea i en conseqüència això durà una revisió del Pla Director Sectorial de Residus del Consell de Mallorca.

L’objectiu finalista de la Moció és que es tramiti una llei de prevenció de residus que suposaria unes millores ambientals i econòmiques en gestió de residus, com podrien ser: reducció de matèries primeres, reutilització de materials, reducció de consum energètic i reducció d’emissions atmosfèriques.

Obert el debat, la Sra. Maria Pilar Garcia estima la bondat de la proposta alhora que sol•licita un pla d’utilitat. Recorda la sensibilitat del seu partit en l’impuls de la millora de l’entorn i de l’ecosistema i de les propostes que hi contribueixin. Tot hi això, reclama del Consell Insular de Mallorca una proposta que fes la iniciativa més eficient, ja que els objectius de reciclatge fixats no s’acompleixen.

La Sra. Orts exposa que el seu partit donarà suport a la moció tota vegada que és conscient de la necessitat de revisar la Llei d’envasos i residus estatal, explica que el col•lectiu d’envasadors és un gran lobby que exerceix molta pressió i que haurien de fer-se responsables dels perjudicis que genera la seva activitat, tota vegada que els ajuntament com a prestadors del servei de recollida assumeixen les despeses.

Sense més intervencions, per UNANIMITAT dels reunits, sent disset el nombre legal de membres de Consistori i disset els assistents, és aprovada la moció, registrada d’entrada amb el núm. 8450, de 15 de desembre de 2010, presentada pel Sr. Bartomeu Alzina Sureda com a regidor de l’ajuntament de Capdepera.


III.- EXP 186AG/10: LLEGAT SRA. ANTÒNIA MELIS CURSACH.

El Consistori examina l’expedient 186AG/2010, relatiu al llegat de la Sra. Antònia Melis Cursach. El llegat compren l’immoble situat al carrer Centre,9 de Capdepera i els llibres que contingui l’arxiu i biblioteca de la família Melis, per a que es destini a centre cultural en el qual haurà de romandre el referit arxiu i biblioteca sota condició resolutoria de que s’inauguri en un termini màxim de tres anys des de l’acceptació. compren, també, la finca rústica de Can Deià a la Torre de Canyamel, parcel•la 142 del polígon 13 del Terme Municipal de Capdepera d’uns 1300 metres quadrats aproximadament, per què es destini a un centre d’interpretació de la Vall de Canyamel que haurà de ser supervisat per tres marmassons anomenats en el testament pel termini de dos anys a comptar des del moment de la data en què s’atorgui l’escriptura d’acceptació d’herència.

Atès el dictamen de la Junta de Portaveus de 28 de gener de 2011.

El Sr. Batle intervé per agrair la liberalitat de la Sra. Melis Cursach envers el poble de Capdepera, liberalitat que d’acceptar-se pel Ple, augmentarà el patrimoni del municipi.

Obert el debat, el Sr. Ferrer en representació del seu partit recorda que la Sra. Melis Cursach és la primera persona que fa una donació al poble de Capdepera, fet que mereix ser recordat i agraït. En quan al contingut de l’expedient, estima correctes els informes tècnics, d’intervenció i secretaria, puntualitza no obstant, que la partida pressupostària destinada a l’execució de reformes en l’edifici objecte de llegat es correspon al pressupost del 2011, essent que a dia d’avui l’edifici encara no és municipal.

El Sr. Batle intervé per puntualitzar els terminis de que disposa l’ajuntament per complir amb les condicions imposades per la Sra. Melis Cursach.

El Sr. Ferrer incideix en el fet que la partida pressupostaria és insuficient i que s’han d’incloure les partides necessàries en els pressuposts dels anys 2011 i 2012 per dur a terme les actuacions necessàries. Remarca la importància de la liberalitat i anticipa el sentit favorable del vot del seu partit.

La Sra. Orts intervé per agrair públicament el llegat de la Sra. Melis Cursach, anuncia el vot favorable del seu partit, alhora que analitza la impossibilitat de construir un centre d’interpretació de la natura a la finca rústica.

El Sr. Melis igual que la resta de membres del Consistori vol agrair el llegat de la Sra. Melis Cursach, el seu vot serà favorable tot i que és conscient de la dificultat de complir la voluntat de la Sra. Melis Cursach en quan al centre d’interpretació de la finca rústica.

El Sr. Batle, demana al Ple, autorització per en representació del poble de Capdepera, signar les escriptures d’acceptació del llegat.

La normativa aplicable, sense perjudici del que es disposa amb caràcter general per a l’adquisició de béns de les entitats locals, fonamentalment és en quan a la competència, l’article 5 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril de Bases de Règim Local, que disposa, que per al compliment dels seus fins i dins l’àmbit de les seves respectives competències, les entitats locals, d’acord amb la constitució i les lleis, tenen plena capacitat jurídica per adquirir tota classe de béns; en quan a la regulació de l’adquisició de béns a títol lucratiu, articles 134 i 135.5 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

D’acord amb el que disposa l’article 134 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, ”Les entitats locals tenen plena capacitat jurídica per adquirir, transmetre, gravar i posseir tot tipus de béns i drets, així com també exercir les accions i els recursos procedents en defensa del seu patrimoni.”

D’acord amb el que disposa l’article 135.5 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, “ L’adquisició a títol lucratiu no és subjecta a cap tipus de limitació. No obstant això, si l’adquisició comporta l’assumpció d’alguna càrrega, alguna condició o algun gravamen, només pot acceptar-se si el valor dels béns és superior a les obligacions assumides.”


Sense més intervencions, per UNANIMITAT dels reunits, sent disset el nombre legal de membres de Consistori i disset els assistents, s’aprova acceptar el llegat de la Sra. Melis i autoritzar al batle per signar les escriptures d’acceptació.

IV.- IMPLANTACIÓ TAXÍMETRES TAXIS CAPDEPERA

El consistori examina l’expedient 182AG/2010, relatiu al reglament municipal del servei públic de viatgers en automòbils de turisme.

Atès el dictamen de la Comissió Informativa de 27 de gener de 2011, relativa a la implantació de taxímetres als taxis de Capdepera.

El Sr. Batle recorda que al Ple del novembre passat es va introduir la modificació en el sentit d’aprovar l’obligatorietat d’implantar els taxímetres.

El Sr. Ferrer demana la data fixada per a la implantació, donat que és important que abans de la temporada tots els taxis disposin de taxímetre, a més demana qui determinarà les tarifes, recorda que el PP ha insistit molt en aquest tema.

El Sr. Crespo respon que no hi ha data fixada tot i que els taxistes estan en contacte amb l’empresa de muntatge dels mateixos, i la previsió dels taxistes és tenir-los instal•lats a l’inici de la temporada.

El Sr. Batle afegeix que els taxistes no aplicaran les tarifes fins que tots tinguin implantats els taxímetres.

La Sra. Orts manifesta que l’ordenança ja disposava l’implantació dels taxímetres, avui esperava una proposta fixant el termini per dur-la a terme, l’acord de l’obligatorietat de la seva utilització, un règim sancionador, etc. Aprovar l’implantació d’aquesta manera és un brindis al sol.

El Sr. Crespo respon que l’ordenança no obliga a implantar-los, que han estat els mateixos taxistes els qui s’han imposat el termini per Setmana Santa.

El règim econòmic financer i tarifari està regulat al Títol VI del Reglament Municipal del Servei Públic de Viatgers en automòbils de turisme (BOIB núm. 14 de 20/01/2011). Per a l’establiment de les tarifes, a tenor de l’article 84 del referit reglament, l’ajuntament ha d’instruir expedient en el qual es donarà audiència, en el termini de quinze dies hàbils, a les agrupacions d’empresaris i treballadors més representatius del sector, així com a les de consumidors i usuaris. Una vegada fixades les tarifes, l’ajuntament de Capdepera sotmetrà a l’aprovació dels òrgans competents de la CAIB en matèria de control de preus. Una vegada establertes les tarifes, a tenor de l’article 86 del reglament, seran públiques i hauran de tenir una adequada difusió, al mateix temps hauran d’estar en un lloc visible a l’interior dels vehicles per a informació de l’usuari.

Sense més intervencions, per UNANIMITAT dels reunits, sent disset el nombre legal de membres de Consistori i disset els assistents, s’aprova l’implantació de l’ús de taxímetres als taxis de Capdepera.

V.- MODIFICACIÓ DE L’ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA DE PRESTACIÓ DE SERVEIS A LES INSTAL•LACIONS ESPORTIVES MUNICIPALS.

El consistori examina l’expedient 19/2010 INTER, relatiu a la modificació de l’ordenança reguladora dels imposts, taxes i preus públics municipals per a la prestació de serveis a les instal•lacions esportives municipals, proposada per la Sra. Pilar Gasull Albons com a regidora d’esports de l’ajuntament de Capdepera.

La proposta és del tenor literal següent:
Proposta de resolució del servei municipal d’esports relativa a l’autorització de la proposta general de revisió i modificació de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa de prestació de serveis a les instal•lacions esportives
Antecedents
1. L’informe justificatiu de 14 d’octubre de 2010 estableix la conveniència de la revisió i modificació de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa de prestació de serveis a les instal•lacions esportives per incorporar nous espais esportius d’interès per la ciutadania com són al recinte esportiu “Es Figueral” 2 sales multifuncions, 2 aules d’estudi, 1 sala gimnàs per musculació i una farmaciola, i al recinte esportiu escola de s’Alzinar 1 sala poliesportiva coberta i una pista poliesportiva exterior.
2. L’esborrany de la proposta de revisió i modificació de les taxes està elaborat a partir de l’estudi de preus de diferents instal•lacions autonòmiques i nacionals. Evidentment a l’hora d’establir les noves taxes, s’ha tingut en compte els mecanismes de gestió i control més eficaços, l’estat, les condicions i l’equipament de les mateixes, així com també s’ha perseguit l’objectiu d’oferir preus atractius de cara al projecte de promoció turística de les instal•lacions esportives municipals que s’està desenvolupant entre les regidories de turisme i esports.
Proposta de resolució
Atès tot això, proposem a l’ajuntament de Capdepera la incorporació de les taxes esmentades sota la següent proposta.
Es proposen tres tipus d’abonament diferenciats en funció de si la instal•lació és llogada per a ús exclusiu o com a complement del lloguer d’una altra instal•lació i segons l’activitat.
*Recinte Esportiu Es Figueral:
- Espais llogats amb caràcter d’exclusivitat:
1 hora 10 hores 30 hores
Sala Multi- funcions 12,00 € 95,00 € 250,00 €
Sala d’estudi 8,00 € 60,00 € 150,00 €
Farmaciola 10,00 80,00 200,00

-Espais llogats com a suplement d’altres lloguers:
1 hora
Farmaciola 2,00 €
Sala d’estudi 3,00 €
Sala Multi -funcions 3,00 €

Dia
Gimnàs 1,00 €

**Recinte Esportiu s’Alzinar:
Hora
Pista coberta * 16,00 €
Pista exterior* Gratuït
Suplement llum 5,00 €

Gratuït per empadronats al municipi.

*** Activitats:
Estiu Esportiu : Quinzena : 70€
Mes : 135€
Juliol i Agost : 265€
Els lloguers dels diferents espais esportius s’hauran de concertar prèviament amb el Servei Municipal d’Esports. Així mateix, l’ajuntament de Capdepera podrà cedir l’ús esportiu de manera gratuïta a activitats d’especial interès pel municipi, els empadronats al municipi tindran l’ús de la pista d’atletisme gratuïta.

Atès l’informe i l’estudi econòmic de l’interventor acumulat de l’ajuntament de Capdepera de 24 i 25 de maig de 2010.

Atesa la proposta de resolució dels servei municipal d’esports relativa a l’autorització de la proposta general de revisió i modificació de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa de prestació de serveis de les instal•lacions esportives.

La Sra. Gasull explica les modificacions de l’ordenança fiscal comprensiva dels preus aplicables, alhora que en atenció a les sol•licituds formulades en aquest sentit, contempla la gratuïtat per activitats d’especial interès per al municipi i la gratuïtat per als empadronats al municipi de l’ús de la pista d’atletisme.

L’article 22.2.d) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril de Bases de Règim Local, atribueix al Ple Municipal l’aprovació de les ordenances.

Per altra banda l’article 102 de la llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears, regula el procediment d’elaboració de reglaments i ordenances, que s’ha d’ajustar al procediment següent: a)Aprovació inicial pel ple de l’entitat local. b) Informació pública, amb un anunci previ a la secció corresponent del butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d’anuncis de l’entitat de l’aprovació inicial, pel termini mínim de trenta dies, en què el veïnatge i les persones legítimament interessades poden examinar l’expedient i formular reclamacions, objeccions o observacions. c) Audiència prèvia a les associacions veïnals i de defensa de les persones consumidores i usuàries establertes en el seu àmbit territorial que estiguin inscrites en el registre municipal d’associacions veïnals i les finalitats de les quals guardin relació directa amb l’objecte de la disposició. d) Resolució de les reclamacions, objeccions o observacions i aprovació definitiva pel ple. Si no s’ha presentat cap reclamació o suggeriment, l’acord inicialment adoptat s’ha d’entendre definitivament aprovat sense necessitat d’un nou acord exprés. e) Per modificar les ordenances i els reglaments s’han de seguir els mateixos tràmits que per aprovar-los.

Sense més intervencions, per UNANIMITAT dels reunits, sent disset el nombre legal de membres de Consistori i disset els assistents, s’aprova la modificació inicial de l’ordenança reguladora dels imposts, taxes i preus públics municipals per a la prestació de serveis a les instal•lacions esportives municipals, presentada per la Sra. Pilar Gasull Albons.


VI.- DECRETS I RESOLUCIONS.

No hi ha intervencions.

VII.- PRECS I PREGUNTES.

El Sr. Ferrer demana que guanya el Batle enganyant al Partit Popular i al poble quan no contesta les preguntes. Demana qui ha pagat a l’arquitecte redactor del projecte de la Sala Multiusos.
El Sr. Batle diu que no ho sap.
El Sr. Ferrer insisteix tota vegada que l’hi resulta difícil creure que el batle no sàpiga qui ha pagat a l’arquitecte.
El Sr. Batle diu que l’arquitecte ha regalat el projecte a l’ajuntament. Recorda que a la darrera comissió convocada a l’efecte, el tècnic va manifestar aquest fet.
El Sr. Ferrer manifesta la visió del seu partit en el sentit que el batle deixa passar els dies per passar la legislatura. Demana copia dels pagaments de les factures del carrer Ramon Franco, de l’informe del control de qualitat de la recollida de fems, dels enderrocs municipals, dels expedient sancionadors per tinença d’animals perillosos que s’han arxivat.
En quan a l’edifici Olivera, vol saber si està dins sòl rústic o urbà.
En quan a la cremada de CD i ulleres a una finca privada, s’han comès irregularitats i tampoc hi ha contestació.
En relació al Mercat Medieval, a cada Ple s’ha demanat informació, la documentació que s’ha lliurat és incompleta, en definitiva no se sap del cert que s’ha recaptat.
Volem respostes a les preguntes que es formulen, si no és en aquest ple que sigui al proper. Sorprèn l’esborrany de bases sobre el Mercat Medieval que proposa atorgar la gestió del referit mercat a una empresa externa. Si en aquestes bases no es fixen unes taxes l’empresa podrà cobrar el que vulgui a qui vulgui. Sense solució de continuïtat s’està parlant d’aquest tema deçà el juny passat. Demana que s’ha cobrat i on són els diners.
El Sr. Crespo respon que els ingressos resten a un compte de l’ajuntament, al departament d’intervenció hi ha les copies dels rebuts i que lliurarà les copies dels ingressos.
El Sr. Ferrer demana si hi ha qualque empresa interessada en la gestió del mercat.
El Sr. Crespo respon que a Palma i altres municipis s’ha utilitzat aquest sistema de gestió i que està estudiant el tema, la propera setmana vendrà un interessat i es convidarà als caps dels partits.
El Sr. Ferrer demana qui aprovarà els preus. Donar la concessió a una empresa externa es carregar-se el sentit i l’esperit del mercat.
El Sr. Crespo respon que el control el seguirà tenint la comissió.
El Sr. Ferrer insisteix que qui ha de marcar els preus és l’ajuntament, no una empresa. Per tant s’ha d’aprovar la corresponent ordenança i en cas contrari demana informe fiscal i jurídic.
Per altra banda vol saber que hi guanya el Batle incomplint els acords del Ple:
- Recorda que el 5 d’octubre de 2010 es va acordar la reducció del sou dels polítics amb efectes retroactius a data 1 de juny 2010 i no s’ha efectuat la reducció per a l’equip de govern.
- Al Ple de 2 de juny de 2009 es va aprovar la retenció de partides per anul•lar préstecs. No s’ha complit.
- Recorda la moció aprovada en Ple en que s’acordà ubicar a C’an Creu d’Inca els serveis culturals. Demana quan tenen previst fer el trasllat del personal a C’an Creu d’Inca.
El Sr. Batle respon que no hi ha data prevista.
El Sr. Ferrer demana si s’ha comprat mobiliari per dur l’arxiu municipal a C’an Creu d’Inca, si és així que ho pagui el regidor. Manca tarannà democràtic, s’aproven mocions però no es compleixen.
Per altra banda recorda que no està permesa la venda ambulant i que el batle es va comprometre a fer una ordenança.
En quan a la TDT, demana si s’ha signat el conveni, exigeix la devolució dels 83.000€, per quan s’han cedit uns terrenys a canvi de les instal•lacions i l’empresa no ho ha complit. Aquest projecte va ser exigit pel PP
El Sr. Sureda informa que Multimedia actualment no té capacitat, s’ha fet tot el possible juntament amb la Conselleria per a la implantació. L’equip de govern es va trobar amb una situació lamentable: no hi havia conveni, les estacions estaven en complet abandó, ara hi ha millores en les instal•lacions i els convenis corresponents tot i que s’ha de dir que la tècnica no s’ha adaptat al nostre mitjà.
En quan als convenis del personal funcionari i laboral, demana que s’ha fet.
El Sr. Batle diu que convocarà la taula per arribar a acords.
En quan a l’opció de compra de C’an Creu per termini de dos anys i que va costar 46.400€, demana que pensen fer.
El Sr. Alzina respon que falten dos mesos i que confia en arribar a un acord i que assumeix la responsabilitat.

Intervenció Sra. Orts
1.- En relació al Mercat Medieval, considera que s’ha d’aprovar una taxa. Prega seguir fent el Mercat Medieval com sempre.
2.- En relació als salaris dels regidors, recorda que el Ple és l’òrgan competent per establir els sous dels regidors. Si bé el regidor d’hisenda va veure reduït el seu sou al accedir a un lloc de feina tota vegada que no tenia dedicació exclusiva, amb posterioritat, de manera unilateral, va incrementar el seu salari. Demana que torni els diners.
El Sr. Sureda explica que aquestes reduccions i increments obeeixen a les altes i baixes en l’exercici de la seva activitat laboral com a professor d’Institut i que les dades es poden comprovar fàcilment al departament de recursos humans. Diu que no ha de tornar res, i que l’únic error que va cometre va ser donar compte al ple de la seva incorporació al mercat laboral per tal que el seu sou com a regidor fos objecte de la pertinent reducció. Demana al partit Esquerra Unida els Verds que no faci demagògia barata, tota vegada que la Sra. Urdangarín, essent regidora, va treballar a Hisenda i va seguir cobrant la dedicació exclusiva. Insisteix, en que no es faci demagògia utilitzant la seva persona, la seva capacitat com a regidor del Consistori i la importància el treball que realitza com a professor formant als alumnes que tot i tenir el mateix nivell acadèmic que la interlocutora no cobren un sou de directora general.
3.- En relació a la Televisió Digital Terrestre, en aquest tema les competències són del Govern Balear, la col•laboració de l’ajuntament havia de consistir en avançar uns diners, no assumir competències que no ens corresponen.
4.- Prega:
a) Que l’ajuntament de Capdepera subrogui les competències en matèria d’infraccions urbanístiques a l’Agència de Disciplina Urbanística del Consell Insular.
b) Que s’aprovi el Codi de Bon Govern.
c) Que l’ajuntament s’adhereixi a la carta Europea per a la salvaguarda dels drets del ciutadans.
d) Que es posi en marxa la plataforma municipal per compartir cotxe.
El Sr. Sureda respon que la plataforma per compartir cotxe està a l’abast dels interessats a la pagina web de l’ajuntament.
5.- En quan a la celebració del dia del consumidor, el proper 15 de febrer, hi ha una proposta d’apagada de llum, per protestar contra la pujada que ha sofert aquest servei.
Demana al regidor alguna acció per part de l’ajuntament.
El Sr. Garau respon que s’escriurà una carta al Ministeri d’Indústria.
6.- En quan al parc del Castellet, el tipus d’il•luminació és insuficient.
El Sr. Garau respon que ho deixarà preparat perquè es pugui dur endavant la il•luminació.
7.- Demana un llistat d’expedients contenciosos, un llistat dels expedient d’infracció urbanística de l’any 2009, una copia dels contractes subscrit amb MAC Insular de residus de construcció i demolició de les obres públiques i un llistat del personal que s’ha contractar de l’atur per a treballar en les obres del Plan E.
El Sr. Garau respon que en quan a les obres realitzades amb l’ajuda del fons estatal per a l’ocupació i la sostenibilitat local 2010, no és un requisit ocupar aquest col•lectiu, l’obligació es concreta en informar d’aquest fet.
8.- En quan al subministrament elèctric, demana quan tindrà connexió a la xarxa elèctrica el Cap Vermell i quin és el termini que té ENDESA per instal•lar els comptadors.
El Sr. Garau respon que s’ha remés tota la documentació per a la connexió a la xarxa elèctrica del Cap Vermell, en quan a la instal•lació dels comptadors, a principis d’estiu estaran tots instal•lats.
9.- En relació a les llicències d’obra, demana quantes llicències d’obra nova s’han atorgat en sòl urbà no consolidat, per quan la llei obliga als ajuntament a aprovar el projectes d’urbanització en el termini d’un any i a executar-los en el termini de dos anys.
El Sr. Alzina respon que s’han atorgat dues llicències a Cala Gat i dues llicències a la Costa de Canyamel, en quan a les obligacions; la primera és assumible, en tant que la segona és més difícil donades les circumstàncies.
10.- En quan a les resolucions de la Junta de Govern Local que autoritzen la devolució de les contribucions especials de la zona de Cala Provençals, demana un informe jurídic sobre la procedència de les dites devolucions.
El Sr. Alzina respon que els respectius expedients compten amb els preceptius informes tècnics i d’intervenció, recorda que de les quatre sol•licituds de devolució dues s’han denegat.
11.- En quan a la regulació urbanística del terme municipal de Capdepera, demana quina utilitat té aquest informe.
El Sr. Alzina respon que l’objecte del treball tal i com especifica el mateix, és analitzar les determinacions de les vigents Normes Subsidiàries del terme municipal de Capdepera en relació al sòl urbà i proposar, de forma justificada, la conveniència, de dur a terme les actuacions oportunes perquè una extensió important de terrenys així classificats adquireixi la condició de solar i el dret a poder ser edificats pels seu propietaris.
12.- En quan al funcionament del departament d’urbanisme. Demana els motius de la lentitud dels expedients de final d’obra i dels projectes d’execució i el perquè de la no finalització dels expedients d’infracció urbanística.
El Sr. Alzina confirma que hi ha queixes, que la solucinar-ho no és fàcil i que intentarà deixar-ho encarrilat.
13.- En quan a la sol•licitud de construcció de l’hotel Cap Vermell al sector set, demana en quina fase de la tramitació es troba.
El Sr. Alzina respon que el projecte s’ha d’informar, recorda que l’arquitecte municipal va gaudir de vacances i desprès va estar de baixa per malaltia.
14.- En quan a l’arquitecte municipal, demana l’aprovació de les bases d’oposicions i així disposar d’un arquitecte a jornada completa.
15.- En quan als rentings, demana el perquè del seu augment, vol copia per saber les condicions i els quanties totals i si s’han adquirit cotxes.
El Sr. Batle diu que no s’ha adquirit cap cotxe nou.
El Sr. Sureda diu que els rentings acaben el proper març.
16.- En quan a l’edifici de la cooperativa, demana les actuacions que s’han dut a terme.
El Sr. Fernandez exposa que està pendent d’aprovació del catàleg que com a instrument de protecció defensarà el valor patrimonial d’aquest bé. Per altra banda s’ha de convèncer als propietaris la meitat dels quals són difunts, la cooperativa no funciona i s’ha de resoldre.
17.- En quan a les hores extres, demana quines són les ordres de batlia en aquest tema.
El Sr. Batle respon que es procuren limitar al màxim.
18.- Demana també per quin concepte s’abonaren 4.720€ a Catalina Garau Garau.
El Sr. Sureda respon que per a l’estudi dels jaciments arqueològics, els historiadors gestionen la senyalització i la brigada forestal fa la neteja.
19.- Demana sobre la despesa del darrer semestre del 2010 i en especial per import de 10.000€ relatius al curset de cuina.
El Sr. Fernandez explica que el curs és un mòdul de grau inicial, realitzat mitjançant conveni amb la Conselleria d’Educació, l’Associació d’Hotelers i l’ajuntament de Capdepera. El professor de cuina cobra per hores de docència, hi ha un negociat a la baixa i actualment cobra 1150€ quan abans en cobrava 1800€.
20.- En quan a les obres municipals, demana un llistat dels sobrecost de les mateixes.
El Sr. Garau respon que s’està pendent del Plan E, hi ha un projecte modificat per imposició de GESA.
21.- En quan a les licitacions de la segona fase de les obres del casc antic, diu que el requisit a les empreses de la ISO 14001 deixa fora a totes les empreses del poble menys una.
El Sr. Fernández respon que es va aplicar el mateix criteri que a la fase primera.
22.- En relació a l’opció de compra de C’an Creu, vol saber com van les negociacions.
El SR. Fernández explica que la iniciativa es va tenir per tal que l’immoble no caigués en mans privades i pogués ser del poble, ha rebut 12.000 visites de turistes. Hi ha un compromís amb altres institucions.
En conclusió, la Sra. Orts manifesta la falta de confiança del seu partit amb el batle pels següents motius: no ha posat ordre a la policia municipal, ha deixar caducar un expedient disciplinari i això és un greuge comparatiu a més de tenir repercussions econòmiques. No s’han complet els acords de mínims que es pactaren en el seu dia: casal de joves, expedients de disciplina urbanística, normes i catàleg, estació impulsora de Cala Mesquida, compra responsable, regularització del personal i sobrecost de la piscina.

Intervenció del Sr. Melis
Inicialment dir-vos que a l’alçada que estem de la legislatura, no fa falta fer massa preguntes, ja que les respostes sempre s’aplacen a una propera comissió, un proper ple, hi ha preguntes que mai se contesten, etc. Però ha arribat l’hora de fiscalitzar una mica la labor de aquest equip de govern d’ençà que el Sr. Gallego el Presideix:
Al plenari d’investidura vaig dir i cit textualment:”
“Al pacte que hem pogut veure per premsa no figura cap mesura per afrontar l’actual situació que travessem. No parla per a res de la Policia, ni dels convenis de personal, ni de activitat econòmica (no parla per a res de engegar dotacions de serveis, que donaria peu a la construcció i conseqüentment a la creació de llocs de feina i riquesa), ni de Turisme (no considera prioritari la platja de Cala Agulla, el tot inclòs, la desestacionalització de la temporada). Dona la sensació que s’ha acceptat tot el que ha imposat EU-EV a canvi de la cadira presidencial.
Però be, Ara tindrà que demostrar-nos a tots que el canvi ha estat positiu. Així ho confiam pel bé de Capdepera.”
Però be, ho podriem acceptar si s’hagués dut endavant alguna cosa del pacte, (es tractaria d’una qüestió de prioritats) però es que ni això. Obertura de la piscina municipal; NNSS (vos heu gastat 500.000’-€ en projectes, però ni un per les NNSS). Catàleg de patrimoni. Aturat. Adjudicació dels serveis (Grua, Jardins, etc. aturat. Usos de l’abocador (tots sabem com està). Agenda local 21 (participació ciutadana). No record la darrera vegada que se va convocar els veïns per parlar del municipi… (PLENARI DEL 06.07.2010). L’equip de govern que vostè presideix, Sr. Gallego, no ha pres cap decisió en els set mesos que vostè és el Batle. Ni bona ni dolenta. Cap, I si no, basta mirar les actes dels plenaris i tot el que s’ha dut a aprovació és per imperatiu legal. Cap iniciativa política. No fa falta dir que se vos han esgotat les idees, però això a l’alçada de legislatura en que ens trobam, ja no té massa importància.
Per tant pregunta obligada. Que heu fet durant tot aquest any amb vostè al capdavant del consistori?
El Sr. Batle respon que s’han dut a terme totes les tasques que s0’havien iniciat, s’ha de destacar el Plan E, to i que no hi la crisi econòmica.
EXPEDIENTS POLICIA LOCAL.- M’agradaria saber que ha passat amb els expedients de la policia local. Ja li explicaré la nostra versió de forma molt resumida. S’obrin expedients, que costen molts de diners “ocults”, es a dir, molta de feina administrativa per després deixar caducar-los i/o no prendre mesures tenint en compte les recomanacions o els informes dels instructors. A més, al no prendre cap decisió (per això tenim un Batle, per prendre decisions) significa que s’ha haurà de pagar tots els endarreriments dels expedients sense cap contraprestació a canvi. Es a dir, molt mala gestió i, a més, greuges comparatius. (a uns les sancions i a d’altres no…).
CALA AGULLA.- Sabem noticies.
El Sr. Batle diu que el mes de març es farà la regeneració hi ha el compromís de la Conselleria.
SON MOLL.- Sabem noticies.
El Sr. Alzina respon que la propietat ha sol•licitat a la jutgessa l’aixecament del precinte.
MUSEU DE LA MAR.- Només dir-vos que el diumenge el PSM de Calvià va reclamar el mateix que Es Grup pel seu municipi.
RADIO CAPDEPERA.- Sabeu que no funciona? La nostra proposta era dur-la a Can Creu D’inca i seguir funcionant.
El Sr. Fernández respon, que en efecte és prou difícil fer un programa en directe per quan la taula es va espatllar, s’està treballant per adquirir un taula nova analògica o digital que sigui compatible amb la transmissió dels Plenaris en directe, els cost està entre 6.000 i 12.000€ intentarà adquirir-la per renting. Per altra banda té constància que hi ha col•lectius que han deixat d’emetre, a la qual cosa s’intenta posar remei.
CAN CREU D’INCA.- Pregunta al Batle. Que penseu fer. Vostè governa i fa un any que l’edifici està tancat. El poble vol saber que confia fer amb el casal.
El Sr. Batle respon que en breu es disposarà de la potència elèctrica suficient.
El Sr. Fernández explica que l’edifici es va fer per dur-hi part del personal de l’ajuntament, si no s’ha fet el trasllat és perquè l’oposició no ho permet.
PRESSUPOSTS.- Que hi ha dels pressuposts. Els confia treure endavant, o com a mínim parlar-ne?. Vostè va dir a diversos fòrums, abans de ser investit Batle que no ho volia ser sense els pressuposts del 2010 aprovats. Ara ens trobem ja al 2011 i tan sols se responen a les preguntes que al seu dia vaig fer. Per exemple: Basten la meitat de diners per la fira de la llampuga (15.000 en lloc de 30.0000, hi estan d’acord els mariners?? ;Combustible, baixa a la meitat (de 60.000 a 30.000. Serà que només s’ha pressupostat el primer mig any?); Despeses de la nova escoleta municipal. (Simplement no està pressupostat). Projectes i NNSS (100.000’-, quan ja en devem 146.000 del 2010). Capdepera ràdio, 2.000€. Serenates d’estiu, desapareix la subvenció, després de 22 anys. Lloguer Can Creu, segueix per tot l’any.
Una pregunta que faig i que vull resposta al proper plenari. Que devem, per que una cosa és el pressupost i l’altre la tresoreria. Si fa no fa un any que no pagam i mentrestant encomanem feina i seguim comprant. Ho necessitam saber confeccionar els pressuposts.
El Sr. Batle respon que convocarà una comissió per a l’elaboració dels pressuposts del 2011.


No havent-hi més assumptes a tractar, per ordre del Sr. Batle-President s’aixeca la sessió a les deu hores i trenta-dos minuts.

No hay comentarios:

Publicar un comentario