sábado, 16 de abril de 2011

PLE ORDINARI 8 DE MARÇ DE 2011

SESSIÓ ORDINÀRIA DE L’AJUNTAMENT EN PLE QUE VA TENIR LLOC EN PRIMERA CONVOCATÒRIA A LES 20’00 HORES DEL DIA
VUIT DE MARÇ DE 2011


LLOC: SALÓ DE SESSIONS. CASA CONSISTORIAL DE CAPDEPERA (ILLES BALEARS)


A C T A

ASSISTENTS:
Sr. José Andrés Gallego Méndez. Batle-President
Sr. Rafel Fernández Mallol
Sr. Sebastià Sureda Rosselló
Sra. Maria Pilar Gasull Albons
Sr. Climent Crespo Flaquer
Sr. Mateu Garau Flaquer
Sr. Joan Ferrer Flaquer
Sra. Maria Isabel Vives Liberal
Sr. José Medina Suárez
Sra. Maria del Pilar García Rosa
Sr. Jaime Tous Pellicer
Sra. Margarita Servera Ferrer
Sra. Virgínia Maria Urdangarín de Manuel
Sr. Mateu Melis Tous
Sra. Maria Orts Rodríguez
Sra. Margalida Bover Vadell

ABSSENTS:
Sr. Bartomeu Alzina Sureda

Secretaria acctal.: Sra. Catalina Ramis Garcia

PUNTS DEBATUTS I ACORDS ADOPTATS:

I.- APROVACIÓ ACTA SESSIÓ ANTERIOR: 01/02/2011

D’acord amb el que disposa l’article 97.2 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears i l’article 91.1 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, aprovat per Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, el Sr. President demana als membres de la Corporació si algú té alguna observació a fer sobre l’acta de la sessió anterior que va tenir lloc el dia U DE FEBRER DE DOS MIL ONZE, de la qual s’han expedit, prèviament, còpies dels esborranys a cada Regidor per al seu coneixement, rectificació d’errades o possible formulació d’al•legacions, si fos el cas.

Sense més intervencions, per UNANIMITAT dels reunits, sent disset el nombre legal de membres de Consistori i disset els assistents, s’ha aprovat l’acta de la sessió anterior que vara tenir lloc el dia U DE FEBRER DE DOS MIL ONZE.


II.- EXP.25AG/11. CONTRACTACIÓ: GESTIÓ SERVEI PÚBLIC DE LA PISCINA MUNICIPAL COBERTA CLIMATITZADA I DEL LOCAL ESPORTIU ANNEX DE L’AJUNTAMENT DE CAPDEPERA.

El Sr. Sureda que era absent, s’incorpora al Ple.

El batle dóna la paraula a la regidora d’Esports.
La Sra. Gasull exposa que l’equip de govern presenta el plec consensuat amb EU - Els Verds. La durada del contracte de gestió del servei públic de la piscina és de deu anys prorrogable per dos anys més, el cànon és de 0 €. Explica el programa d’inversions en què L’Ajuntament cedirà les instal•lacions de la piscina coberta en condicions de funcionament i dotades amb l’equipament relacionat en el projecte d’obra aprovat per l’Ajuntament de Capdepera. Abans de l’inici de la prestació del servei es formalitzarà inventari d’aquells elements de la instal•lació aportats per a l’Ajuntament que no estiguin units de forma inseparable amb l’edifici. Per la seva banda la concessionària haurà de realitzar i finançar les inversions i compres necessàries per a la plena adequació de la piscina coberta i local annex i el seu equipament a les necessitats dels serveis que ha de prestar.

La Sra. Gasull enumera les tarifes de referència màxima que són millorables pel concessionari
a) Matricula
Quota de pagament únic per donar inici a un expedient personal : 45 €
b) Abonament genèric
Inclou:
- accés a totes les instal•lacions
- accés a tots els serveis:
• piscina natació lliure
• hidroteràpia
• sala de fitness lliure
• descomptes molt importants en quan a activitats i serveis
• altres que es puguin determinar

Mes Trimestre Semestre Anual
ADULT 45,00 120,00 240 480
PARELLA (2) 70,00 190,00 380,00 760,00
FAMILIAR (3) 85,00 255,00 510,00 1020,00
NOMBROSA (4) 110,00 290,00 580,00 1.160,00
MENORS 16 35,00 95,00 190,00 380,00
MAJORS 65 35,00 95,00 190,00 380,00
MINUSVÀLIDS 30,00 80,00 160,00 320,00


c) Abonament natació lliure
Mes Trimestre Semestre Anual
TARIFA 34,00 90,00 150 220

d) Entrades diàries i puntuals
Natació lliure Accés genèric
TARIFA 6 8


e) Tarifes especifiques per activitats i serveis a la piscina (les franges d’edat es poden variar sense problema)

PISCINA dies x setmana Trimestre
Natació nadons 1 60,00
Natació petits = Educació infantil 1 50,00
2 90,00
Natació infantil = Educació primària 1 50,00
2 90,00
Natació juvenil = Educació secundaria 1 50,00
2 90,00
Natació adults = + de 16 anys 1 50,00
2 90,00
Natació gent major = + 50 anys 1 40,00
2 70,00
Natació terapèutica 1 65,00
2 110,00
Aquagym 2 90,00
Activitats per dones anterior i posterior al part 2 90,00


f) Tarifes especifiques per activitats i serveis al local annex

SALA FITNESS dies x setmana Mes
Fitness personalitzat - 45,00
Activitats dirigides 2 40,00
Spinning 2 45,00



En quan a les obligacions de la concessionària enumera entre d’altres
les següents:

El Servei Municipal d’Esports de l’Ajuntament de Capdepera es reserva el dret de poder utilitzar un màxim de tres dies a l’any el complex esportiu objecte de concessió per a realitzar-hi activitats d’interès per a la població, sempre que es demani a la direcció de la instal•lació amb una antelació de 15 dies. No obstant això, es contemplarà la possibilitat de programar activitats puntuals conjuntes entre el concessionari i l’Ajuntament.

L’Ajuntament de Capdepera, mitjançant els pertinents convenis de col•laboració podrà utilitzar el complex esportiu de la piscina objecte de concessió, per a activitats de caràcter temporal, com l’Estiu Esportiu i l’Escola d’Estiu, durant els mesos de durada d’aquestes activitats, els cinc dies a la setmana. Tot i això, també es poden establir convenis per ampliar aquesta oferta als centres educatius escolars del municipi o altres departaments de l’ajuntament de Capdepera conforme les necessitats d’utilització de la piscina.

Els preus per a la prestació de serveis a la piscina municipal coberta, hauran de ser aprovats per l’òrgan competent, i es procurarà que siguin preus assequibles per a la majoria de la població i que garanteixin l’equilibri econòmic del servei.
El/la concessionària, a més, estarà, subjecte al compliment de les obligacions següents: Admetre el gaudir del servei a qualsevol persona que compleixi els requisits reglamentaris. Garantir, com a mínim, el següent horari de funcionament de la piscina municipal coberta: Laborables: de 8.00 a 21.00 hores. Dissabtes: de 10.00 a 20.00 hores.

Per altra banda recorda el personal a aportar per l’ajuntament.

En conclusió, demana una reflexió en quan a les tarifes, per quan existeixen altres instal•lacions esportives privades al municipi i per tant s’han d’establir els preus respectant la iniciativa privada. Finalment el plec de condicions no pot reflectir dèficit com va passar en la passada legislatura.

El batle dóna la paraula als regidors de l’oposició.

El Sr. Ferrer exposa que la regidora d’esports diu que el plec és igual que l’anterior, però amb diferències, també diu que s’ha consensuat amb EU - Els Verds, en canvi amb el PP no s’ha consensuat. En quan als preus, aquests s’han doblat, per altra banda la gestió compartida no l’hi agrada, per quan es tracta d’un edifici del poble. El seu partit aposta per que el servei sigui privat o públic al cent per cent.
Per aquests motius el seu vot serà en contra.

La Sra. Orts fa un poc d’història i recorda que es va signar un acord d’obrir la piscina, per això s’iniciaren negociacions, fruit de les quals es comptava amb el plec tècnic a finals de gener. No obstant això, és cert que s’ha intentat consensuar, però el fet és que no es va arribar a un acord.
Exposa que amb l’antelació que la llei determina, l’expedient no comptava amb els preceptius informes jurídics i de fiscalització prèvia.

El Sr. Melis proveu que la gestió compartida serà un focus de conflictes continus, per això el seu vot serà en contra.

La Sra. Gasull vol fer referència a la gestió compartida, recordant que a l’any 2009 es va proposar un plec de clàusules tècniques que comptava amb una partida de 200.000€ per despeses de gestió, Es Grup va proposar la supressió d’aquesta partida, fet que va permetre l’aprovació dels pressupost sense aquesta partida i és per aquest motiu i no per un altre que l’ajuntament es va quedar sense líquiditat per fer front a possibles desperfectes.
L’equip de govern no està per la gestió pública per la senzilla raó que l’ajuntament no compta amb el personal suficient. Per tant la solució lògica i més adient és aportar personal per tal de minimitzar la despesa a la que ha de fer front el concessionari.
A la darrera comissió informativa, es va dir que es duria a plenari, no obstant si el vot ha de ser contrari, el que cal fer és treballar i estudiar-ho de nou.

El Sr. Melis recorda que el més de setembre de 2009 va proposar partides pel pressuposts de 2010, que eren per cobrir el dèficit de la piscina. És veritat que va participar en l’elaboració dels pressuposts de 2010, però va ser com acte de responsabilitat política per no deixar paralitzat l’ajuntament i que la quantia esmentada per la Sra. Gasull no es retirà a iniciativa seva sinó per prioritats de l’equip de govern, entre d’altres, el pagament de 600.000€ en data 31/12/10 en pagament d’un crèdit que el batle havia signat.

La Sra. Gasull vol puntualitzar que discrepa del raonament de la Sra. Orts. En el mes de juliol es va acordar la redacció del plec de clàusules administratives i que el mes de setembre es duria a plenari. El disset d’agost la Sra. Orts va dir que no estava d’acord amb el plec fins que no s’arreglés el tema econòmic. Durant tot aquest temps l’equip de govern ha treballat de valent per obrir la piscina i ha fet tot el possible per pactar, cosa que es va aconseguir al juliol, no obstant les paraules en contra de la representat d’EU Els Verds.

La Sra. Orts replica que a dos mesos de les eleccions municipals no és el moment adequat, amb un expedient incomplet que denota la incapacitat de la regidora d’esports. Diu també, que l’assemblea d’EU aposta per la gestió municipal que no necessita d’una inversió de 500.000€ i per la introducció gradual dels serveis i de clàusules socials. És notori que totes les piscines municipal tenen dèficit i es demana si l’ajuntament el pot assumir. Amb la gestió directa que proposa es poden reduir despeses.

La Sra. Gasull diu que el poble de Capdepera té dret a gaudir de les instal•lacions esportives, que es desaprofita una bona ocasió per tal que sigui així, tota vegada que fins fa poc la piscina no es podia obrir.

El batle proposa deixar l’aprovació de la gestió de la piscina d’amunt la taula.


III.- EXP.22AG/11. MOCIÓ EU-ELS VERDS: ADHESIÓ DE L’AJUNTAMENT DE CAPDEPERA
A LA CARTA DE SALVAGUARDA DE DRETS HUMANS A LA CIUTAT I A LA XARXA DE CIUTATS
I POBLES DE MALLORCA PELS DRETS HUMANS.

El consistori examina l’expedient 22AG/11, relatiu a la Moció presentada per EU Els Verds de Capdepera i signada per les regidores Maria Orts Rodríguez i Virginia Urdangarin de Manuel, registrada d’entrada a l’ajuntament el dia 23 de novembre 2010, amb el núm. 7793.Que és del tenor literal següent:
L'adhesió de l'ajuntament de Capdepera a la carta de salva guarda de
drets humans a la ciutat i ala xarxa de ciutats i pobles de Mallorca
pels drets Humans
EXPOSICIÓ DE MOTIUS
Atès que L’Assemblea de batles i batlesses del 27 de novembre de 2008 aprovà una moció amb el compromís d’adhesió de tots els ajuntaments de Mallorca a la Carta Europea de Salvaguarda dels Drets Humans a la Ciutat.
Atès que la Carta de Salvaguarda de drets humans a la ciutat és una eina que crea nous mecanismes per garantir que els drets fonamentals de la ciutadania siguin respectats i l’administració municipalprotegeixi als col.lectius més vulnerables.
Atès que la carta fa referència a 28 drets fonamentals que, dins l’Europa del segle XXI, encara es veuen vulnerats en moltes ocasions. No podem oblidar que a dia d’avui als pobles o ciutats europees encara apareixen discriminacions arrelades a l’atur, la pobresa, el menyspreu, les diferències culturals,... i que es vulneren constantment els drets de gaudir d’un bon medi ambient, de tranquil•litat,... i no tenim una garantia de sobirania alimentària.
Atès que Adherir-se a la Carta significa:
_ Vocació pels Drets Humans i la seva garantia.
_ Reconeixement dels Drets Humans.
_ Tenir un marc de referència per les accions municipals (els Drets Humans). La
Carta és una garantia.
_ La Carta és un compromís de l’ajuntament cap els ciutadans: compromís de
treball per garantir els drets humans al veïns i veïnes del municipi.
_ La Carta és un compromís de transparència de les institucions democràtiques.
Atès que el Consell de Mallorca ha constituït la Xarxa de ciutats i pobles de
Mallorca per als drets humans.
Atès que la Xarxa pretén, amb el temps, aglutinar tots els municipis de
Mallorca que tenguin la voluntat de salvaguardar els drets humans als
seus municipis. Per formar part de la Xarxa, és necessari que el plenari
municipal aprovi l’adhesió a la CARTA EUROPEA DE SALVAGUARDA DELS
DRETS HUMANS A LA CIUTAT.
Atès que els principals objectius de la Xarxa són:
_ Fomentar l’adhesió dels municipis a la Carta europea de
Salvaguarda dels Drets Humans a la Ciutat.
_ Incorporar a la Xarxa els municipis de Mallorca adherits a
la Carta.
_ Promoure la cultura dels drets humans com a forma de
convivència i organització política en el marc dels pobles i les ciutats.
_ Incorporar el discurs i la lògica dels drets humans en els
programes d’actuació municipal.
_ Prestar assessorament als municipis per a la implantació
de mecanismes garantia per satisfer els drets de proximitat que enumera la Carta.
_ Oferir formació a les entitats locals pel desenvolupament
de la Carta.
_ Ser un marc de debat i d’intercanvi d’experiències entre
entitats.
PROPOSTA D'ACORD
Primer. Aprovar l’adhesió de l’ajuntament de Capdepera a la Carta Europea de Salvaguarda dels Drets Humans a la Ciutat.
Segon. Aprovar l’adhesió de l’ajuntament de Capdepera a la Xarxa de Ciutats i Pobles de Mallorca per als drets humans.
Tercer. Difondre l’esperit de la Carta mitjançant un debat permanent al municipi.
Quart. Incorporar dins l’ordenament local els principis i les normes establerts en la Carta Europea de Salvaguarda dels Drets Humans a la Ciutat i entendre la Carta com a primera regla jurídica vinculant al municipi.
Cinquè. Treballar per establir els mecanismes de garantia establerts en la Carta així com les actuacions necessàries per tal d’implementar els indicadors de seguiment que es consensuïn dins la Xarxa mallorquina.
Sisè. Donar trasllat del present acord al Departament de Cooperació Local i Interior del Consell de Mallorca, qui exerceix les funcions de la secretaria de la Xarxa, pel seu coneixement i efectes.

Iniciat el debat, la Sra. Orts defensa la bondat de la moció alhora que recorda que hi ha dinou municipis adherit a Mallorca.

El Sr. Ferrer està d’acord amb tots aquests drets i per tant creu que l’ajuntament s’ha d’adherir amb el compromís que no quedi com una declaració d’intencions sinó com un compromís a dur a terme.

El Sr. Melis ho considera positiu pel municipi.

El Sr. Batle confirma l’adhesió de l’equip de govern.

A continuació es procedeix a la votació sobre l'adhesió de l'ajuntament de Capdepera a la carta de salva guarda de drets humans a la ciutat i ala xarxa de ciutats i pobles de Mallorca pels drets Humans, per UNANIMITAT dels reunits, essent disset el nombre legal de membres del Consistori i setze els assistents, és aprovada la moció.



IV.- EXP. 24AG/11. MOCIÓ INICIATIVA VERDS DE CAPDEPERA: RATIFICACIÓ I
INCORPORACIÓ A LA NORMATIVA MUNICIPAL DEL DOCUMENT DE LA FEMP CODI DEL BON
GOVERN LOCAL.
El consistori examina l’expedient 24AG/11, relatiu a la Moció presentada per EU Els Verds de Capdepera i signada per les regidores Maria Orts Rodríguez i Virgínia Urdangarín de Manuel, registrada d’entrada a l’ajuntament el dia 27 de gener 2011, amb el núm. 488.Que és del tenor literal següent:
“Ratificació i incorporació a la normativa municipal del document de la FEMP Codi del bon Govern local; adopció de mesures dirigides a la transparència del funcionament municipal; adopció de mesures de participació i informació ciutadanes com la creació d'un Consell municipal de seguiment dels comptes públics".
EXPOSICIÓ DE MOTIUS:
1. Atesa l'aprovació per unanimitat dels partits que composen la comissió Executiva de la FEMP, el passat mes de desembre, del document Codi del bon Govern local, en el qual es proposa una nova forma de governar des de la proximitat, apostant per uns Ajuntaments moderns i eficaços i considerant l'àmbit local com l'espai estratègic de l'acció política, el futur de la democràcia i el desenvolupament dels drets de la ciutadania.
2. Atès que aquest Codi recull un catàleg de principis que van des del respecte a l'ordenació jurídica i el compromís amb l'ètica pública i la qualitat democràtica, fins a la defensa dels interessos generals amb honradesa, objectivitat, imparcialitat, austeritat i proximitat al ciutadà. S'hi proposa fomentar la transparència i la democràcia participativa, treballar per la inclusió social i l'equilibri territorial en els municipis. Així mateix, s'hi assumeix el codi de conducta política envers el transfuguisme, i inclou el compromís de no acceptar presents que sobrepassin els usos i costums de la simple cortesia per part d'entitats i persones.
3. Atès que aquest Codi inclou una sèrie de mesures per tal de millorar la gestió i la qualitat de la democràcia local, entre les quals es troba la creació de comissions de control de la contractació pública, la creació de mecanismes per a possibilitar la participació dels ciutadans, facilitar el treball de tots els grups polítics, garantir la pluralitat en els mitjans locals de comunicació, i afavorir el diàleg amb els sectors socials.
4. Atès que el text preveu, així mateix, la declaració de causes d'incompatibilitat dels electes locals al principi i en finalitzar el mandat i qualsevol activitat que lis proporcioni o pugui proporcionar ingressos econòmics. Es faran públiques, d'aquesta forma, les declaracions de béns dels càrrecs públics, directius i personal de confiança de les institucions, conforme a models aprovats pels plens, com s'ha fet, per exemple, a Pollença, Sevilla, Getafe, Vigo o València. Es registraran els canvis patrimonials o d'activitat i es publicaran les retribucions íntegres així com les compensacions econòmiques per la representació desenvolupada amb motiu del càrrec.
5. Atès que, finalment, el Codi contempla mesures de foment de la democràcia participativa com a complement i reforçament de la democràcia representativa. Entre d'altres, es preveu la creació d'instruments com el Consell del municipi, grups de feina en torn a projectes determinats, pressuposts participatius i la Iniciativa Popular.
6. Atès que aquestes línies generals del Codi de bon Govern local són encertades especialment en un moment en què les institucions públiques i els càrrecs polítics estan sota sospita permanent per part de la ciutadania, pels innombrables casos de corrupció política al nivell de l'Estat espanyol com, particularment, de les administracions balears.
7. Ateses les novetats que sobre el tema de la publicitat i actualització dels béns patrimonials dels càrrecs electes i personal de confiança, canvis produïts a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local per la vigència de la Llei 8/2007, de 28 de maig, del Sòl. Atès que ja són molts els municipis i altres administracions governats per grups de tot color que han incorporat aquests canvis en el seu funcionament (Generalitat valenciana, Govern de l'Estat espanyol, ajuntaments de Getafe, Sevilla o Pollença).
Per tots els motius exposats, es formula la següent
PROPOSTA:
El Ple de l'Ajuntament de Capdepera ratifica el document de la FEMP Codi de bon Govern local, i insta l'equip de govern municipal a la seva incorporació a la normativa municipal.

El Ple de l'Ajuntament de Capdepera insta l'equip de govern a adaptar al funcionament administratiu del Registre de Declaracions de Béns patrimonials i Activitats dels càrrecs electes com del personal directiu i de confiança les novetats legislatives assenyalades, així com a determinar: lloc, mode, termini, condicions tècniques i contingut de la publicació, sotmetent-ho a l'aprovació continguda a l'art. 123.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local.

El Ple de l'Ajuntament de Capdepera insta l'equip de govern a reglamentar el foro ciutadà d’A21L i les seves comissions de feina com espais de participació i control de la ciutadania envers les polítiques municipals.

Obert el debat,

La Sra. Orts defensa l’oportunitat de la moció presentada.

El Sr. Ferrer explica que el PP està d’acord amb el noranta per cent dels punts, i que durant tota la legislatura ha demanat respectar la voluntat dels ciutadans. Per això votarà a favor.

El Sr. Melis expressa el seu acord amb el codi de bon govern i amb el foment de la participació ciutadana, el seu vot serà a favor.

El Sr. Batle considera la proposta positiva en conjunt.

A continuació es procedeix a la votació sobre “Ratificació i incorporació a la normativa municipal del document de la FEMP Codi del bon Govern local; adopció de mesures dirigides a la transparència del funcionament municipal; adopció de mesures de participació i informació ciutadanes com la creació d'un Consell municipal de seguiment dels comptes públics", per UNANIMITAT dels reunits, essent disset el nombre legal de membres del Consistori i setze els assistents, és aprovada la moció.


V.- EXP. 66/2010(INTER).MODIFICACIÓ DE L’ORDENANÇA REGULADORA DEL PREU PÚBLIC PER LA PRESTACIÓ DEL SERVEI DE LES ESCOLETES MUNICIPALS.

El consistori examina l’expedient 66/2010 INTER, relatiu a la modificació de l’ordenança reguladora del preu públic per a la prestació del servei de les escoletes municipals.

La proposta de batlia és la següent:
MODIFICACIÓ DE LES ORDENANCES REGULADORES DELS IMPOSTS, TAXES I PREUS PÚBLICS MUNICIPALS.

Vista la proposta de modificació de la ordenança reguladora del preu públic per la prestació del servei de les escoletes municipals.

Vists els corresponents estudis econòmics elaborats per l’interventor municipal i els informes emesos per l’interventor i subscrit pel secretari.

PROPÒS:

Primer.- Aprovar la nova regulació de la ordenança reguladora del preu públic per la prestació del servei de les escoletes municipals:


ORDENANÇA REGULADORA DEL PREU PÚBLIC PER LA PRESTACIÓ DEL SERVEI DE LES ESCOLETES MUNICIPALS


Concepte

ARTICLE 1

1. Conformement amb el que preveu l’article 127 en relació a l’article 41, ambdós del R. D. 2/2004, de 5 març, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, l’Ajuntament estableix el preu públic per la prestació del servei de les escoletes municipals.

Obligats al pagament

ARTICLE 2

1. Estan obligats al pagament del preu públic regulat a la present ordenança les persones sol•licitants de les prestacions del servei o, si no és així, els pares i tutors de l’infant beneficiat.

Quantia

ARTICLE 3

1. La quantia del preu públic regulat en aquesta ordenança és l’establert a les tarifes recollides en l’annex de l’ordenança.

Normes de gestió

ARTICLE 4

1. El preu públic es considerarà meritat simultàniament a la prestació del servei i el contractista confeccionarà per mensualitats vençudes els rebuts, que seran entregats a la Tresoreria de l’Ajuntament perquè aquest els passi al cobrament.

2. El pagament del rebut mensual es realitzarà pel sistema de domiciliació a entitats de crèdit i d’estalvi que l’Ajuntament designi com a col•laboradores, d’acord amb les condicions següents:

Les persones obligades al pagament presentaran a l’encarregat de l’escoleta municipal, que a la vegada presentarà a la Tresoreria municipal, els escrits de domiciliació segons model oficial, on especificaran les seves dades d’identificació personal, número de compte i establiment, i concepte que es desitja domiciliar.
Les domiciliacions de pagament tindran validesa per temps indefinit, mentre no siguin anul•lades per l’interessat o rebutjades per l’establiment on hagin de presentar-se els instruments de cobrament.


3. Un retard en el pagament de més de dues mensualitats sense motiu que ho justifiqui significarà la baixa de l’infant al centre. L’Ajuntament ha de comunicar amb 15 dies d’antelació la baixa per escrit.

4. Per mantenir la reserva de plaça malgrat l’infant no utilitzi el servei durant un més complet, aquest s'abonarà íntegrament. El començament de l’abonament de la quota serà a partir de la data d’ingres informada en el moment de fer la preinscripció.



Bonificacions

ARTICLE 5

1. S’estableix una bonificació en el conjunt de les tarifes pels infants que presentin qualque tipus de minusvalia i segons el percentatge de minusvalia que s’acrediti prèvia presentació del certificat de l’òrgan competent de la Comunitat Autònoma:

Percentatge de minusvalia del 33% al 65%: 20% de descompte.
Percentatge de minusvalia del 65% al 75%: 30% de descompte.
Percentatge de minusvalia del 75% o superior: 50% de descompte.


2. Així mateix s’aplicaran les bonificacions següents:

Membres de famílies nombroses (3 o més germans) 20%
Si assisteixen dos membres de la mateixa familia a l’escoleta (1er grau) 10%
Si assisteixen tres membres de la mateixa família a l’escoleta (1er grau) 15%

En el cas d’infants en que es donessin més d’una de les circumstàncies que donen dret a bonificació, el percentatge a aplicar seria la suma dels diferents conceptes amb un màxim d’un 30% de bonificació per infant.

Obert el torn de paraula,
El Sr. Fernández explica que la proposta de modificació de preus públics està lligada a la propera licitació de la gestió del servei d’atenció a la primera infància de les escoletes Els Eriçons i Es Ferreret. Els preus públics van lligats a edats d’aprenentatge i a franges horàries i que el seu import es va acordar en comissió informativa.

El Sr. Ferrer manifesta d’entrada el sentit negatiu del seu vot motivat per l’augment d’un cinquanta per cent dels preus. Les escoletes de zero a tres anys no són competència municipal sinó del Govern de les Illes Balears, i com a tema social que és el cost l’hauria d’assumir el Govern amb un cost de 0€ per les famílies. No obstant manifestar l’oportunitat en la gratuïtat de la franja horària, s’hauria d’haver esperat un any més per a pujar els preus, per això el seu vot serà negatiu.

La Sra. Orts agraeix que s’hagin recollit gran part de les aportacions del seu grup, manifesta el seu acord amb les tarifes tota vegada que les mares treballadores reben una ajuda del Govern de 100€ per despeses d’escoleta. Les escoletes no fan tant una labor educativa com social per això és un servei que han de pagar els pares i no s’ha de repercutir a la resta dels ciutadans.

El Sr. Melis agraeix al regidor d’educació que els plecs recullin les propostes del seu partit alhora que qualifica positivament la tasca realitzada per proporcionar un servei al poble que durarà molt d’anys. Considera, no obstant, que no és el moment oportú per una pujada de preus i per això s’abstindrà.

No hi ha més intervencions, per NOU vots a favor (regidors de UCAP-UM, PSOE, PSM-EN, EU - Els Verds )SIS vots en contra (PP)i UNA abstenció (Es Grup), essent disset el nombre legal de membres del Consistori i setze els assistents, s’acorda:

Aprovar la modificació de l’ordenança reguladora del preu públic per a la prestació del servei de les escoletes municipals.

El Sr. Climent Crespo abandona la sala per motius de salut.

VI.- DECRETS I RESOLUCIONS.

Es dóna compte al Ple dels Decrets i les resolucions dictats per Batlia o, fent ús de la seva delegació de competències, per el Regidor Delegat, des de la darrera sessió ordinària de l’ajuntament en Ple, numerats des del núm. 13 al 49 de l’any 2011.

La Sra. Orts puntualitza que s’han arxivat set expedients d’activitats d’antenes de telefonia mòbil, per tant hi ha antenes sense llicència. Prega que l’ajuntament reguli via ordenança aquest sector de l’activitat i mostra la seva predisposició per treballar en aquest sentit.

VII.- PRECS I PREGUNTES.

El Sr. Ferrer fa les preguntes següents:
1.- Reitera el seu prec de que es faci una auditoria per saber la situació econòmica del municipi.
El Sr. Batle respon que en efecte, a l’esborrany de pressuposts de 2011 no hi ha partida per fer una auditoria donada la situació econòmica i el cost que suposa fer-la.
2.- Demana què passa amb el conveni de funcionaris i personal laboral.
El Sr. Batle respon que el més d’abril estava acabat, però les rebaixes del govern ho dificultaren. No obstant s’ha avançat bastant i falta una altra reunió.
3.- Demana que l’equip de govern sigui previsor i que es contempli al pressupost la part que pugui afectar al conveni.
4.- El 2 de març de 2010 va formular tres preguntes a la regidora de medi ambient: en quan a la campanya de difusió de la deixalleria i els punts de recollida. No s’ha vist cap informació ni cap acció encaminada en aquest sentit. La brigada verda es va crear per informar i sancionar.
La Sra. Gasull respon que en relació a la deixalleria es va informar a Capdepera i a Cala Rajada amb les ajudes del Consell. En quan a la brigada verda s’ha insistit amb el tema de sancions i s’han intensificat les guàrdies. Vol fer esment amb les dificultats que suposa la població flotant.
5.- S’ha fet campanya informativa sobre els excrements dels cans? És necessari fer-la abans de Pasqua.
La Sra. Gasull respon que els zeladors sancionen aquest tipus d’infraccions, el proper desset hi ha una reunió amb el Consell i es demanarà ajuda per les campanyes del porta a porta. Sense la pertinent campanya, les sancions semblen més per recaptar que per motius de salubritat pública.
6.- Vol saber la data de la regeneració de la platja. Informa que el PP al Congrés dels Diputats ha explicat la situació i ha votat a favor de la regeneració. Demana informes del control de qualitat
El Sr. Batle recorda la comissió de medi ambient. I que l’hi serà lliurat aquest informe de la tècnica de medi ambient.
7.- Demana al Sr. Crespo si s’aprovarà un preu públic pel mercat medieval.
El Sr. Batle respon que no hi ha temps.
8.- Hi haurà subvencions pel carrer Port?
El Sr. Sureda diu que en principi si.
9.- En quan als 85.000€ de la TDT
El Sr. Sureda diu que en realitat són 40.000 i busques, a més es faran càrrec dels comptadors i dels serveis d’emergència a les estacions.
10.- Al desembre de 2008 es varen aprovar unes taxes, el PP va interposar un contenciós, la setmana passada el jutjat va dir que s’han anul•lat donant la raó a l’associació hotelera. Què ha fet l’equip de govern?
El Sr. Sureda respon que va anul•lar un concepte, no les taxes.
11.- Demana copia de l’acord.
12.- Se senten rumors que el jutjat de pau es canvia de lloc.
El Sr. Batle respon que passarà la informació en una propera comissió informativa.
13.- Demana sobre les troballes de les obres de la fase II
El Sr. Fernández respon que s’han trobat restes de ceràmica del segle XVI, ossos d’animal i unes sitges, demà rebrem l’autorització pertinent.
14.- L’Agència de Disciplina Urbanística està actuant a Capdepera.
El Sr. Batle diu que en efecte s’han enviat zeladors del Consell
El Sr. Fernández diu que la subrogació pot sol•licitar-la qualsevol ciutadà.
15.- Hi ha un camió cisterna amb el logo de Capdepera que volta per altres municipis.
La Sra. Gasull diu que es presta.
16.- Demana al Sr. Garau si té una part de l’aljub
El Sr. Garau, diu que hi havia una corriola amb les fletxes de la falange espanyola, que no els portaria a casa ni regalades.
17.- Vol saber si l’ajuntament paga la Seguretat Social
El Sr. Sureda respon que si.
18.- Vol saber el que es deu als proveïdors i les factures pendent de pagament.
19.- Diu que l’apagada de fanals del carrer Elionor Servera i de Cala Agulla no són oportunes, ara que arriba la temporada seria més efectiu sincronitzar els rellotges.
El Sr. Batle diu que es fan proves.
El Sr. Garau diu que hi ha molts de fanals sense rellotge i altres instal•lacions bastant obsoletes i que s’hauria de fer un pensament seriós en quan a l’enllumenat del municipi.

La Sra. Orts pregunta sobre: el Mercat Medieval, l’estudi de dotacions de serveis, l’abocador, la relació d’expedients d’infracció urbanística 2010, el Casal de joves, sobre la polèmica de Can Creu d’Inca, diu que l’Agenda 21 no s’aprofita per incentivar la participació, no s’ha aprovat el reglament i sobre aquests temes denuncia la tardança en la remesa d’informació.
Proposa, tota vegada que s’ha aprovat el codi de bon govern local, una nova forma de governar des de la proximitat, apostant per l’eficàcia i el desenvolupament dels drets dels ciutadans.
Exposa un quants exemples de mala gestió en quan a la planificació econòmica, la mancança del seguiment de les obres municipals, el compliment de la normativa urbanística que no s’ha adaptat al Pla Territorial ni s’han aprovat les noves Normes Subsidiàries i de la contractació pública

El Sr. Melis, diu que està d’acord amb les mesures d’estalvi energètic de l’enllumenat, això mateix es podria aplicar al carrer de les Atzavares.
Demana a quina hora s’obri l’ajuntament, tota vegada que els funcionaris i el personal esperen a la porta.
El Sr. Batle respon que avui a les 8:15 h i ahir a les 8:30 h
Continua preguntant si hi ha noves sobre l’abocador
La Sra. Gasull respon que no s’ha rebut informe de la Conselleria, fa sis mesos que s’espera i la setmana passada se’ls va fer un recordatori en tal sentit. Això no obstant es fa feina per cercar propostes per trobar una solució ràpida i efectiva pendents del període de garantia. Hi ha un seguiment puntual per part dels zeladors municipals.
En quan a Can Creu d’Inca recorda la moció dels partits de l’oposició.
El Sr. Fernández convocarà una comissió informativa per donar explicacions.
Vol saber la data de la darrera vegada que es convocaren a les entitats ciutadanes.
El Sr. batle contesta que fa un any.
Demana al batle a quantes assemblees de batles ha assistit.
El Sr. Batle respon que a dues delegant en altres ocasions al Sr. Alzina i al Sr. Crespo.
Interpel•la sobre el sobre cost del Centre Cap Vermell i sobre el deute pendent.
El Sr. Batles respon que entre un 4 i un 5 per cent, s’informarà.

El Sr. Medina demana la paraula;
Textualment diu,
En primer lugar: Dar las gracias al pueblo de Capdepera, por haberme brindado con su apoyo a la hora de votar la candidatura en la que me he presentado en las pasadas elecciones locales del 2007, el poder reesentar con orgullo este municipio al cual se lo debo todo i desde el primer dia de mi llegada por allà el año 1959 recibirme tanto a mi como a mi familia y hacernos sentir uno más de este maravilloso pueblo.
En segundo lugar: Dar las gracias al consistorio por el trato i colaboración recibida durante estos cuatro años de legislatura, repito que es una manifestación a título personal. Además dar las gracias tanto al Sr. Secretario, Julián como al resto de funcionarios por su colaboración y predisposición en todo momento en facilitarme el trabajo que he debido desarrollar.
En tercer lugar: Pedir disculpas públicamente a cualquier miembro de esta corporación, si en algún momento y fruto del nerviosismo he podido ofender o sentirse molesto con algún comentario por mi parte.
Y para finalizar, ofrecerme con toda la humildad del mundo, si en cualquier momento pueda ayudar o colaborar en algún tema para este pueblo, y ya que, se aproximan unas elecciones municipales, desearos a todos mucha suerte y que pensemos que todo lo que deberíamos hacer es lo mejor para el pueblo, no anteponiendo intereses partidistas, pues el político local, no debería entender de esas cosas, el úncio compromiso es el pueblo de Capdepera.

Muchas gracias.


No havent-hi més assumptes a tractar, per ordre del Sr. Batle-President s’aixeca la sessió a les deu hores i setze minuts minuts.

No hay comentarios:

Publicar un comentario