Preguntes fetes per el nostre portaveu municipal Joan Ferrer Flaquer
Preguntes per el Ple Ordinari de dia 2 de febrer de 2010
El que podem dir els que els Plens Ordinaris al igual que las Juntes de Portaveus ja no serveixen per res de res, això al manco pensem desprès dels darrers plens a on nomes es discuteix qualque xorrada o las errades pressupostaries d’unes mans foradades i sense cap tipus de control amb la reducció de la despesa corrent i o podem repassar ja que el darrer va esser el passat 1 de desembre i que es va discutir?, doncs res ja que es va discutir lo següent:
Proposta de batlia: autoritzar al regidor sr. Sebastià Sureda Rosselló la reducció de la seva jornada.
Pacte de batles compromesos amb l’energia sostenible local.
A l’anterior Ple Ordinari el passat 3 de novembre nomes, i ja es prou important per demostrar que sou uns mans foradades es va discutir las modificacions pressupostaries per poder sortir cap endavant i aprovar els deutes que vareu assumir d’una manera prou alegre.
I al Ple del 6 d’octubre xerrarem del Tren Tram i de la manca d’arena a la platja de Cala Agulla, del primer ja en xerrarem quan sigui el moment, però de Cala Agulla volem expressar la nostra sorpresa davant la nul•la informació que tenim i volem expressar la nostra gran preocupació per aquest assumpte ja que ens trobem a las portes de la nova temporada turística, probablement una de las pitjors que viurà el nostra municipi i sembla que no preocupa al govern de Capdepera. Li vull que a la nostra gent si que lis preocupa la propera temporada, lis preocupa molt que sigui dolenta, però encara mes la possibilitat de que comenci la temporada i ens trobem una platja tan calamitosa com es troba ara. Lis vull mostrar la foto de la platja al Google, es del any 2004. Que ens pot contar d’aquest assumpte?
Si no tenim noticies aviat al proper Ple Ordinari lis demanarem responsabilitats politiques i també li vull dir que prendrem accions amb aquest assumpte i també al proper Ple ja lis posarem al seu coneixement.
Però també hi ha un altra assumpte de Cala Agulla que ens te molt preocupats que es el tema dels bars, hamaques i para-sols. Ja fa mes d’un any que ho tenim de qualsevol manera. L’any passat es va donar una prorroga d’un any al concessionari que havia abans, la temporada del 2009 es va acabar i també la concessió i a dia d’avui nomes hem xerrat però de moment no hi ha res aprovat i el PP no vol imaginar-se una platja de Cala Agulla sense arena i sense els bars, sense las hamaques i sense els para-sols. Evidentment tot aquest assumpte demostra la deixadesa de la actual regidora de mig ambient que ha tingut un any per prepara, consensuar i aprovar una plica i a dia d’avui encara no sabem com pot acabar aquest tema. Ens agradaria serietat amb els temes de la platja de Cala Agulla. Es el motor de la industria turística del nostre municipi i el que no podem fer es tenir-la oblidada de la ma de Deu. Exigim una especial dedicació per els dos assumptes exposats abans, si no hi ha capacitat ens hem de dedicar a una altra cosa i deixar passar a altres que siguin capaços de treballar per el be de la comunitat gabellina.
• Sr. Batle hem sabut a traves de la premsa menorquina de la seva NO asistencia a un acte institucional en commemoració del tractat de Capdepera. Li vull recorda que el mes de novembre del 2008 es celebraren aquí unes jornades d’estudi i debat amb el títol de EL TRACTAT DE CAPDEPERA DE 1231 I LA INDEPENDÈNCIA DE MENORCA i volem conèixer els motius de la seva No asistencia.
• El passat 7 d’octubre de 2009 els tres partits de l’oposició presentaren una moció i la amb els següents punts:
• Exigim que amb caràcter d’urgència es faci una AUDITORIA per saber que ha passat i per on s’han anat els doblers.
• El compliment de les mesures adoptades per la consecució de l’equilibri pressupostari. O sigui reduir la despesa corrent, reduir el capítol 2 i mantenir el capítol 9 d’amortització de préstecs, o sigui no augmentar els préstecs i primordialment tornar el préstec no utilitzat.
• Demanem al Sr. Batle que si no és capaç de reconduir la situació de desgovern que s’ha instaurat a l’ajuntament que es plantegi quina mesura ha de prendre, com per exemple que se sotmeti a una moció de confiança per demostrar qui esta amb ell.
• Reflectir als pressupostos del any 2010 el retornament d’aquest préstec. Ja sabem que això suposarà una retallada d’altres despeses, però es l’única opció que hi ha.
• Fins que no tinguem la relació amb que s’han gastat els doblers dels préstecs, quans en queden, quans hem de reservar per fer front als sobrecostos de les obres que hi ha començades, i fins que es cumplesquin els acords del Ple, com per exemple la devolució dels préstecs no utilitzats, nosaltres els tres partits sota signants no ens tornarem asseure per discutir ni modificacions dels pressuposts, ni aprovació del REC, ni aprovació de la utilització del romanent, ni a discutir els pressuposts del any 2010, ja que els del 2009 ja no creiem que s’aprovin.
Com pot endevinar els tres partits de l’oposició hem cedit per no bloquejar el govern, ara be nosaltres no mos oblidem d’aquesta moció i del compromís del govern de complir al manco amb un punt i aquest es el primer dels que he esmentat, o sigui el de l’auditoria. I la meva pregunta es per a quant començarem a veure moviments per complir amb aquest compromís adquirit?
• El passat 6 de novembre de 2009 vaig presentar la meva dimissió com a membre del Consell d’Administració de l’Empresa Publica “Capdepera Segle XXI, S.A.U.”, i vull conèixer uns quants temes concrets:
Quin membre dels partits de l’oposició ocupa el meu lloc tal com diuen els estatuts de la empresa pública?
S’han aprovat factures en data posterior a la meva dimissió?
Per a quin motiu no s’ha anomenat un membre abans de la aprovació d’aquestes factures?
Per a quant es vol anomenar a aquest membre?
• El passat 21 de desembre li vaig sol•licitar per escrit lo següent:
• Fotocopia del registra de l’ EMPRESA PUBLICA “CAPDEPERA SEGLE XXI” en el Registra Mercantil amb al seu numero de registra.
• Fotocopia de las declaracions d’Iva dels primer, segon i tercer trimestres del any en curs.
• Certificat d’Intervenció del registra de totes las factures que s’han emes a l’ EMPRESA PUBLICA “CAPDEPERA SEGLE XXI”, des de la primera a principi de gener fins a dia d’avui, o sigui fins dia 21 de desembre de 2009.
• Certificat d’Intervenció del total de factures que s’han emes cap a l’ EMPRESA PUBLICA sense cap tipus de pressupost aprovat.
La meva pregunta es la següent: quant podré disposar d’aquesta informació?
• El passat 21 de desembre també li vaig demanar un altra cop i ja ha sigut moltes de vegades que ho he sol•licitat, lo següent:
• Informe de Secretaria exposant que les obres començades al mes d’octubre de 2008 i paralitzades per el Decret de Batlia nº 293 corresponents a la Sala Multiusos s’ha adaptaven o no al projecte aprovat i adjudicat, i al CONTRACTE ADMINISTRATIU PER OBRA signat, el passat tres d’abril de 2008, per el Sr. Batle BARTOMEU ALZINA SUREDA, per el Sr. Secretari d’aquest Ajuntament JULIAN GARCIA - SOTOCA OLIVA i per el representant de la UTE LLABRÉS FELIU MEDI AMBIENT, S.L. Y CONSTRUCCIONES, EXCAVACIONES Y ASFALTOS, S.A.
• Informe Jurídic exposant que les obres començades al mes d’octubre de 2008 i paralitzades per el Decret de Batlia nº 293 corresponents a la Sala Multiusos s’ha adaptaven o no al projecte aprovat i adjudicat, i al CONTRACTE ADMINISTRATIU PER OBRA signat, el passat tres d’abril de 2008, per el Sr. Batle BARTOMEU ALZINA SUREDA, per el Sr. Secretari d’aquest Ajuntament JULIAN GARCIA - SOTOCA OLIVA i per el representant de la UTE LLABRÉS FELIU MEDI AMBIENT, S.L. Y CONSTRUCCIONES, EXCAVACIONES Y ASFALTOS, S.A.
• Informe del arquitecte municipal exposant que les obres començades al mes d’octubre de 2008 i paralitzades per el Decret de Batlia nº 293 corresponents a la Sala Multiusos s’ha adaptaven o no al projecte aprovat i adjudicat, i al CONTRACTE ADMINISTRATIU PER OBRA signat, el passat tres d’abril de 2008, per el Sr. Batle BARTOMEU ALZINA SUREDA, per el Sr. Secretari d’aquest Ajuntament JULIAN GARCIA - SOTOCA OLIVA i per el representant de la UTE LLABRÉS FELIU MEDI AMBIENT, S.L. Y CONSTRUCCIONES, EXCAVACIONES Y ASFALTOS, S.A.
Vostè ja sap que no m’ha contestat i creiem que no te cap intenció de fer-ho i per tant avui li he registrat un altra escrit damunt aquest tema a on li demanem lo següent:
Fotocopia cotejada de la integritat dels següents expedients:
• 82/06 Projecte Centre Multiusos i d’Activitats Turístiques Complementaries.
• 254/06 Contractació obres Centre Multiusos i d’Activitats Turístiques Complementaries.
Es un ultimàtum si no hi ha resposta a la sol•licitud dels informes agafarem las fotocopies cotejadas i anirem cap endavant fins que mos fugin els temors que tenim. Tenim clar el que farem. A dia d’avui tenim moltes de dubtes del tràmits que s’han seguit i ho volem tenir clar que s’ha actuat d’acord a la normativa vigent. I per cert el edifici realment ha quedat horrorós amb un manteniment molt elevat en lo que a las façanes fa referència a la resta ja en xerrarem mes endavant, però el queda clar es que no podrem donar las enhorabona al arquitecte i al govern que ha propiciat aquest edifici molt difícil de catalogar. Però del edifici ja tindrem temps de xerrar-ne, ara volem els informes o las fotocopies cotejades.
• M’agradaria conèixer en quina situació es troba la negociació dels convenis laborals amb els funcionaris i el personal?
• També al Ple Ordinari del novembre de 2008 varem sol•licitar la creació d’una nova ordenança de policia i bon govern ha on inclogui la prohibició i exhibició de la venda de cotxes a la via pública. Desprès de mes d’un any com es troba aquest tema? Recordar-li que el passat 23 de desembre varem modificar una sèrie d’ordenances per adaptar-nos a la normativa europea. El seu compromís va esser la redacció d’una nova ordenança desitgem que no sigui nomes una altra promesa incomplida.
• També al Ple del novembre de 2008 varem sol•licitar la creació d’una nova ordenança de policia i bon govern ha on inclogui la prohibició i exhibició de la venda de cotxes a la via pública. Desprès de mes d’un any com es troba aquest tema?
• d També al Ple del novembre de 2008 varem sol•licitar la creació d’una nova ordenança de policia i bon govern ha on inclogui la prohibició i exhibició de la venda de cotxes a la via pública. Desprès de mes d’un any com es troba aquest tema?
• Al acord de recolzament de canvi de batlia entre EU-EV i UCAP-UM, un dels acords es la obertura de la piscina municipal abans del 1 de març. Com es troba aquest acord?
• Al acord de recolzament de canvi de batlia entre EU-EV i UCAP-UM, un altra dels acords es la gestió de serveis de grua, manteniment de jardins i vigilància de platges, el darrer sembla que va cap endavant ja que estaiem obligats a fer-ho i la pregunta es: com es troben els altres dos acords?
• A la plica de la recollida dels fems hi havia un punt a on s’obligava al concessionari la contractació d’un servei de control de qualitat. La meva pregunta es la següent:
S’ha contractat?
Ja funciona?
Des de quant funciona?
Volem veure els informes d’aquest servei.
Quina quantitat s’ha descomptat a la concessionària per no complir amb aquest servei?
• Vull conèixer a on s’ha gastat la partida de 4440 € de pintura i per a quin motiu una despesa corrent s’ha pagat amb una partida d’inversió i amb doblers que venen d’un préstec?
• S’ha editat un article “Características Sociólogicas de los Alumnos Universitarios Curso 2008/09 del Anuari de l’Educació” en el qual figura la distribució territorial dels alumnes de la UIB per municipis i Capdepera es troba a la cola, evidentment per esser una zona turística.
La nostra inquietud es per veure si es pot fer un pla d’acció per estimular la matriculació?
Es pensa convocar al Consell d’Educació?
No hay comentarios:
Publicar un comentario