jueves, 23 de diciembre de 2010

SESSIÓ ORDINÀRIA DE L’AJUNTAMENT EN PLE QUE VA TENIR LLOC
EN PRIMERA CONVOCATÒRIA A LES 20’00 HORES DEL DIA
CINC D’OCTUBRE DE 2010
LLOC: SALÓ DE SESSIONS. CASA CONSISTORIAL DE CAPDEPERA
(ILLES BALEARS)
A C T A
ASSISTENTS:
Sr. José Andrés Gallego Méndez. Batle-President
Sr. Bartomeu Alzina Sureda
Sr. Rafel Fernández Mallol
Sra. Margalida Bover Vadell
Sra. Maria Pilar Gasull Albons
Sr. Climent Crespo Flaquer
Sr. Mateu Garau Flaquer
Sr. Joan Ferrer Flaquer
Sra. Maria Isabel Vives Liberal
Sr. José Medina Suárez
Sra. Maria del Pilar García Rosa
Sr. Bernard Boutique
Sra. Margarita Servera Ferrer
Sra. Maria Orts Rodríguez
Sra. Virgínia Maria Urdangarín de Manuel
Sr. Mateu Melis Tous
NO HI ASSISTEIX:
Sr. Sebastià Sureda Rosselló
Secretari: Sr. Julián García-Sotoca Oliva
Interventor: Sr. Antoni Crespí Serra
PUNTS DEBATUTS I ACORDS ADOPTATS:
I.- APROVACIÓ ACTA SESSIÓ ANTERIOR: 07/09/10.- En compliment d’allò
que disposa l’article 97.2 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre,
Municipal i de règim local de les Illes Balears i l’article 91.1 del
Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats
Locals, aprovat pel Real Decret 2568/1986, de 28 de novembre, el Sr.
President demana als membres de la Corporació si algú té alguna
observació a fer sobre l’acta de la sessió anterior, que va tenir lloc
el dia SET de SETEMBRE de 2010, de la qual se n’ha expedit,
prèviament, còpia de l’esborrany a cada Regidor per al seu
coneixement, rectificació d’errades o possible formulació
d’al·legacions, si fos el cas.
El Sr. Mateu Melis diu que en la sessió anterior va preguntar qui ha
posat el nom al centre multiusos. En l’acta es diu: “El Sr. Rafel
Fernández Mallol respon que s’ha tractat en una comissió”. El Sr.
Melis diu que ha mirat les actes de les comissions i no ha trobat res
d’això. El que es va dir és que s’informarà en una comissió.
No havent-hi més intervencions es deixa sense aprovar l’acta de la
sessió anterior que va tenir lloc el dia SET de SETEMBRE de 2010.
II.- EXP. NÚM. 121AG/10: PLA D’OBRES I SERVEIS 2011 (POS 2011).- El
Consistori examina l’expedient 121AG/2010, relatiu al Pla Insular
d’Obres i Serveis de l’any 2011.
L’Ajuntament Ple, en sessió que va tenir lloc el dia 1 de setembre de
2009, va acordar aprovar el projecte de substitució de clavegueram a
diferents zones de Cala Rajada, redactat pel Consell de Mallorca,
Serveis d’Enginyeria Industrial, i sol·licitar la seva inclusió en el
Pla Insular d’obres i Serveis de 2010.
Aquesta sol·licitud no ha estat aprovada ni el projecte inclòs en el
pla Insular referenciat.
Obert el debat, el Sr. Joan Ferrer Flaquer pregunta si estava previst
incloure aquestes obres en el FOMIT.
El Sr. Mateu Garau respon que no.
En amb seqüència, vist el dictamen de la comissió informativa
d’Urbanisme, de dia 28 de setembre de 2010.
Per UNANIMITAT dels reunits, sent disset el nombre legal de membres
del Consistori i setze els assistents, s’acorda:
1r.- Aprovar l’expedient de sol·licitud de finançament al Consell
Insular de Mallorca per a la PRIMERA FASE de l’obra anomenada
“Substitució de clavegueram a diferents zones de Cala Rajada”, segons
projecte redactat pel Consell de Mallorca, Serveis d’Enginyeria
Industrial i aprovat per l’Ajuntament Ple en sessió de dia 1 de
setembre de 2009, amb un pressupost d’execució per contracte de DOSCENTS
VINT-I-SIS MIL VUIT-CENTS CINQUANTA-TRES EUROS AMB NORANTA-SET
CÈNTIMS (226.853,97 €) i demanar la seva inclusió en el Pla Insular
d’Obres i Serveis per a l’any 2011. La subvenció a fons perdut que es
sol·licita puja a un import de CENT QUARANTA-SET MIL QUATRE-CENTS
CINQUANTA-CINC EUROS AMB VUIT CÈNTIMS (147.455,08 €) (65% per què es
tracta d’una obra del “A” [art. 26.1.a) de la Llei 7/1985, de 2
d’abril] i inclosa dins el pla d’acció aprovat de la Agenda Local 21),
i l’aportació municipal serà de SETANTA-NOU MIL TRES-CENTS NORANTAVUIT
EUROS AMB VUITANTA-NOU CÈNTIMS (79.398,89 €) (35%).
2on.- Acceptar específicament les normes establertes a la convocatòria
del Pla Insular d’Obres i Serveis de l’any 2011 i al Reglament de
Cooperació Municipal del CIM.
III.- EXP. NÚM. 194AG/10: SUPORT A LA CANDIDATURA DE LA SERRA DE
TRAMUNTANA COM A PATRIMONI MUNDIAL DE LA UNESCO.- Es llegeix la
següent proposta d’acord:
“SUPORT A LA CANDICATURA DE LA SERRA DE TRAMUNTANA COM A
PATRIMONI MUNDIAL DE LA UNESCO
Atès que el Consell de Mallorca va impulsar la candidatura de la Serra de Tramuntana com a
Patrimoni Mundial de la UNESCO en la categoria de Paisatge Cultural.
Atès que el Consejo Nacional de Patrimonio del Ministerio de Cultura del govern espanyol va
escollir la Serra de Tramuntana com la única candidatura que presenta Espanya l’any 2010 com
a Paisatge Cultura davant la UNESCO.
Atesos els innegables valors naturals, paisatgístics, històrics i patrimonials que fan de la nostra
Serra de Tramuntana un espai únic per a entendre l’evolució de la nostra illa i l’acció de l’home
sobre la natura.
A la vista de què per tal d’assolir el reconeixement de la UNESCO és important que tota la
població de Mallorca i tota la gent que estima aquesta terra doni suport a aquest projecte. I així
resulta necessari que facem públic el nostre suport a aquesta candidatura per demostrar
l’adhesió de la ciutadania de Mallorca a la candidatura de la Serra de Tramuntana com a
Patrimoni Mundial de la UNESCO.
Convençuts de que tot aixà i en conseqüència, presentam al Ple de l’Ajuntament la següent
proposta d’acord:
1.- L’Ajuntament de Capdepera expressa el seu suport a la candidatura de la Serra de
Tramuntana com a Patrimoni Mundial de la UNESCO en la categoria de Paisatge Cultural.
2.- Comunicar aquest acord al Consell de Mallorca i al Ministeri de Cultura per tal que
s’inclogui dins l’expedient de la candidatura presentat a la UNESCO”
Vist el dictamen de la comissió informativa d’Urbanisme, de dia 28 de
setembre de 2010.
Per UNANIMITAT dels reunits, sent disset el nombre legal de membres
del Consistori i setze els assistents, s’acorda:
Aprovar la proposta d’acord i per tant L’Ajuntament de Capdepera
expressa el seu suport a la candidatura de la Serra de Tramuntana com
a Patrimoni Mundial de la UNESCO en la categoria de Paisatge Cultural.
IV.- EXP. NÚM. 41/2010 (INTER): MODIFICACIÓ PRESSUPOSTÀRIA 16/2010 PER
GENERACIÓ D’INGRESSOS “PARC INFANTIL”.- El Consistori examina
l’expedient 41/2010 (Inter) relatiu a la modificació pressupostaria
16/2010 per generació d’ingressos “Parc Infantil”.
Vist l’informe emès per l’Interventor en data 28 de setembre de 2010.
Vist el dictamen emès per la Comissió Informativa Municipal d’Hisenda
en sessió de dia 1 d’octubre de 2010.
Iniciat el debat, el Sr. Joan Ferrer es queixa perquè es presenten
aquest expedient i la resta d’expedients de l’ordre del dia relatius a
modificacions de crèdit i no assisteix el regidor d’hisenda. Això no
és seriós. Haurien de deixar-se sobre la taula.
Valora la voluntat del donant per invertir en jocs infantils, però el
fet que hagin d’instal·lar-se en S’Alzinar li suggereix alguns dubtes.
No era una millora de l’empresa adjudicatària de les obres la
instal·lació de jocs en S’Alzinar?
A més aquest assumpte solament ha passat per una comissió informativa.
Aquests expedient li produeixen decepció. L’oposició, en concret el
PP, ha presentat diverses propostes de modificació pressupostària, i
l’equip de govern no les eleva al Ple. Per això no se sent amb ànim
per votar a favor d’aquests expedient. No obstant això, el PP ha
decidit votar a favor de gairebé tots els expedients proposats avui al
ple, en senyal de bona voluntat, per veure si el Batle fa un pas cap a
davant i eleva el Ple les propostes de modificacions pressupostàries
presentades pel PP. El seu grup votarà a favor de gairebé tots els
expedients, amb l’esperança que el Batle escolti al PP.
El Sr. Batle respon que està preparant les modificacions
pressupostàries propostes pel PP. Quant a aquest expedient es tracta
d’un ingrés que va fer un ciutadà i vol que s’inverteixi en jocs
infantils en S’Alzinar. No hi ha res estrany.
La Sra. Maria Orts diu que l’equip de govern no fa cas de l’oposició.
No es que no hagin fet cas a les propostes de l’oposició per reduir el
pressupost, es que s’ingressaran de menys 600.000 €, per la baixada
del cànon de les platges, de les llicències urbanístiques i altres.
S’ingressaran almenys 600.000 € manco del que estava pressupostat. El
que es fa amb aquests generacions d’ingressos no es altra cosa que
augmentar el pressupost de 2010. El ple va aprovar retornar un préstec
de 290.000 € a càrrec del romanent de 2008 i pagar unes inversions que
quedaren sense partida. Fins que no es retorni aquest préstec a càrrec
del romanent de 2009 i es paguin les inversions que no tenen partida
pressupostària i el REC de 2009, no votarà a favor de cap modificació
de crèdit. L’equip de govern no fa cas dels acords del ple. S’ha de
revisar el pressupost i rebaixar les partides d’ingressos relatives a
subvencions que no s’han rebut. S’ha de pagar el crèdit de 290.000 €,
les inversions i el REC de 2009.
On es posaran els jocs infantils que va proposar l’empresa
adjudicatària?
El Sr. Rafel Fernández Mallol respon que s’han canviat per altres
millores.
La Sra. Maria Orts continua dient que si es modifica el pressupost per
ingressos que no estaven pressupostat, deuria també modificar-se a la
baixa per ingressos pressupostats i que no s’ingressaran.
El Sr. Mateu Melis diu que “el passat 03.11.09 se va aprovar en sessió
plenària retornar 290.000’00’-€ en càrrec al romanent per pagar
préstecs. S’han tornat a dia d’avui?? Vosté respon que és un
compromís, el que s’ha oblidat dir és quan i com el pensen cumplir.
Només es duien les modificacions que interessen a l’equip de govern.
De modificacions de despeses no s’en duien cap ni una. I això que n’hi
ha que ja sabem que no s’ingressaran. Per això, en senyal de protesta
pel tarannà d’aquest equip de govern que no estableix cap tipus de
negociació amb l’oposició, només imposició del que l’interessa,
nosaltres votam en contra de tots aquests punt, malgrat a tots menys
l’expedient 20/2010 hi estem d’acord. Vam negociar amb el Batle Alzina
els pressupostos del 2010. A partir de la seva aprovació coincidint
amb el canvi de Batlia s’ha acabat el diàleg”.
El Sr. Batle diu que convocarà una comissió per tractar de tots
aquests temes pendents.
El Sr. Mateu Melis segueix dient que hauria de reduir-se el pressupost
de despeses, ja que hi ha partides d’ingressos, com la corresponent a
les platges, que haurien de rebaixar-se, perquè els ingressos seran
menys que els pressupostats. Però això hauria d’haver-se fet abans.
No havent-hi més intervencions, per TRETZE vots a favor (Regidors/es
del PSOE, UCAP-UM, PSM-EN i PP) i TRES vots en contra (Regidors/es
d’EU-Els Verds i Es Grup), sent disset el nombre legal de membres de
la Corporació i setze el nombre dels assistents S’ACORDA:
Primer: Aprovar l’expedient de modificació pressupostaria 16/2010 per
generació de crèdit que consta de les parts següents:
- Partides del pressupost d’ingressos que augmenten:
CE CONCEPTE IMPORT TOTAL
480000 APORTACIONS DE PARTICULARS 8.169,50
- Partides del pressupost de despeses que augmenten:
CF CE CONCEPTE IMPORT TOTAL
151 609061 PARC INFANTIL 8.169,50
Segon: Notificar el present acord al departament d’intervenció.
V.- EXP. NÚM. 42/2010 (INTER): MODIFICACIÓ DE CRÈDIT 17/2010 PER SUPLEMENT
DE CRÈDIT FINANÇAT AMB MAJORS INGRESSOS “INDEMNITZACIONS”.- El
Consistori examina l’expedient 42/2010 (Inter) relatiu a la
modificació pressupostaria 17/2010 per suplement de crèdit finançat
amb majors ingressos “indemnitzacions”.
Vist l’informe emès per l’Interventor en data 16 d’agost de 2010.
Vist el dictamen emès per la Comissió Informativa Municipal d’Hisenda
en sessió de dia 1 d’octubre de 2010.
No havent-hi intervencions, per TRETZE vots a favor (Regidors/es del
PSOE, UCAP-UM, PSM-EN i PP) i TRES vots en contra (Regidors/es d’EUEls
Verds i Es Grup), sent disset el nombre legal de membres de la
Corporació i setze el nombre dels assistents S’ACORDA:
Primer: Aprovar inicialment la modificació pressupostaria 17/2010, de
suplement de crèdit finançat amb majors ingressos:
- Partides del pressupost d’ingressos que augmenten:
CE CONCEPTE IMPORT TOTAL
39900 RECURSOS EVENTUALS 22.735,88
- Partides del pressupost de despeses que augmenten:
CF CE CONCEPTE IMPORT TOTAL
920 489016 INDEMNITZACIONS 22.735,88
Segon: De conformitat amb el que disposa l’article 177.2, en relació
amb l’article 169 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el
text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, publicar el
present acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el
tauló d’anuncis, per un termini de 15 dies hàbils, durant el qual
s’admetran reclamacions i suggeriments davant el Ple, el qual
disposarà d’un mes per a resoldre’ls. En cas que no es presentin
reclamacions l’expedient s’entendrà definitivament aprovat.
VI.- EXP. NÚM. 43/2010 (INTER): MODIFICACIÓ PRESSUPOSTÀRIA 18/2010 PER
GENERACIÓ D’INGRESSOS “EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA HOTEL SON MOLL”.- El
Consistori examina l’expedient 43/2010 (Inter) relatiu a la
modificació pressupostaria 18/2010 per generació d’ingressos “Execució
subsidiària Hotel Son Moll”.
Vist l’informe emès per l’Interventor en data 28 de setembre de 2010.
Vist el dictamen emès per la Comissió Informativa Municipal d’Hisenda
en sessió de dia 1 d’octubre de 2010.
No havent-hi intervencions, per TRETZE vots a favor (Regidors/es del
PSOE, UCAP-UM, PSM-EN i PP) i TRES vots en contra (Regidors/es d’EUEls
Verds i Es Grup), sent disset el nombre legal de membres de la
Corporació i setze el nombre dels assistents S’ACORDA:
Primer: Aprovar l’expedient de modificació pressupostaria 18/2010 per
generació de crèdit i transferència de crèdit que consta de les parts
següents:
- Partides del pressupost d’ingressos que augmenten:
CE CONCEPTE IMPORT TOTAL
77003 COMPENSACIÓ HOTEL SON MOLL 13.432,10
- Partides del pressupost de despeses que augmenten:
CF CE CONCEPTE IMPORT TOTAL
121 62177
EXECUSIÓ SUBSIDIARIA HOTEL
SON MOLL 13.432,10
Segon: Notificar el present acord al departament d’intervenció.
VII.- EXP. NÚM. 44/2010 (INTER): MODIFICACIÓ PRESSUPOSTÀRIA 19/2010
PER GENERACIÓ D’INGRESSOS ”P.L. EVENTUAL”.- El Consistori examina
l’expedient 44/2010 (Inter) relatiu a la modificació pressupostaria
19/2010 per generació d’ingressos “P.L. Eventual”.
Vist l’informe emès per l’Interventor en data 28 de setembre de 2010.
Vist el dictamen emès per la Comissió Informativa Municipal d’Hisenda
en sessió de dia 1 d’octubre de 2010.
No havent-hi intervencions, per TRETZE vots a favor (Regidors/es del
PSOE, UCAP-UM, PSM-EN i PP) i TRES vots en contra (Regidors/es d’EUEls
Verds i Es Grup), sent disset el nombre legal de membres de la
Corporació i setze el nombre dels assistents S’ACORDA:
Primer: Aprovar l’expedient de modificació pressupostaria 19/2010 per
generació de crèdit que consta de les parts següents:
- Partides del pressupost d’ingressos que augmenten:
CE CONCEPTE IMPORT TOTAL
450501
C.DE TURISME: CONTRACTACIÓ TREBALLADORS
DESOCUPATS 17.563,77
- Partides del pressupost de despeses que augmenten:
CF CE CONCEPTE IMPORT TOTAL
920 131000 P.L. EVENTUAL 17.563,77
Segon: Notificar el present acord al departament d’intervenció.
VIII.- EXP. NÚM. 45/2010 (INTER): MODIFICACIÓ PRESSUPOSTÀRIA 20/2010
PER GENERACIÓ D’INGRESSOS “PROJECTES TÈCNICS”.- El Consistori examina
l’expedient 45/2010 (Inter) relatiu a la modificació pressupostaria
20/2010 per generació d’ingressos “Projectes tècnics”.
Vist l’informe emès per l’Interventor en data 28 de setembre de 2010.
Vist el dictamen emès per la Comissió Informativa Municipal d’Hisenda
en sessió de dia 1 d’octubre de 2010.
Iniciat el debat, el Sr. Joan Ferrer diu que no pot recolzar aquest
expedient. No hi havia cap partida pressupostària per fer els estudis
als que es refereix aquest expedient: "estudi de desenvolupament
agrari del municipi de Capdepera per a l’aprofitament de terres en
desús i el seu posterior desenvolupament comercial". Aquest estudi no
era interessant per al municipi. Ha estat un capritx de la ADL i
aquest capritx costarà més de 2.000 € a l’Ajuntament i això no es pot
acceptar. No havia partida per fer aquests estudis. Si l’estudi s’ha
fet, li agradaria saber d’on es va a pagar.
No havent-hi més intervencions, el Sr. Batle sotmet a votació
l’expedient, donant el següent resultat:
Vots a favor: SET ((Regidors/es del PSOE, UCAP-UM i PSM-EN)
Vots en contra: NOU (Regidors/es del PP, EU-Els Verds i Es Grup) sent
disset el nombre legal de membres de la Corporació i setze el nombre
dels assistents.
En conseqüència no és aprovat aquest expedient ni la modificació
pressupostària 20/2010.
IX.- EXP. NÚM. 46/2010 (INTER): MODIFICACIÓ PRESSUPOSTÀRIA 21/2010 PER
GENERACIÓ D’INGRESSOS “P.L. EVENTUAL”.- El Consistori examina
l’expedient 46/2010 (Inter) relatiu a la modificació pressupostaria
21/2010 per generació d’ingressos “P.L. Eventual”.
Vist l’informe emès per l’Interventor en data 28 de setembre de 2010.
Vist el dictamen emès per la Comissió Informativa Municipal d’Hisenda
en sessió de dia 1 d’octubre de 2010.
No havent-hi intervencions, per TRETZE vots a favor (Regidors/es del
PSOE, UCAP-UM, PSM-EN i PP) i TRES vots en contra (Regidors/es d’EUEls
Verds i Es Grup), sent disset el nombre legal de membres de la
Corporació i setze el nombre dels assistents S’ACORDA:
Primer: Aprovar l’expedient de modificació pressupostaria 21/2010 per
generació de crèdit que consta de les parts següents:
- Partides del pressupost d’ingressos que augmenten:
CE CONCEPTE IMPORT TOTAL
450501
C.DE TURISME: CONTRACTACIÓ TREBALLADORS
DESOCUPATS 3.567,90
- Partides del pressupost de despeses que augmenten:
CF CE CONCEPTE IMPORT TOTAL
920 131000 P.L. EVENTUAL 3.567,90
Segon: Notificar el present acord al departament d’intervenció.
X.- EXP. NÚM. 47/2010 (INTER): MODIFICACIÓ PRESSUPOSTÀRIA 22/2010 PER
GENERACIÓ D’INGRESSOS “P.L. EVENTUAL”.- El Consistori examina
l’expedient 47/2010 (Inter) relatiu a la modificació pressupostaria
22/2010 per generació d’ingressos “P.L. Eventual”.
Vist l’informe emès per l’Interventor en data 28 de setembre de 2010.
Vist el dictamen emès per la Comissió Informativa Municipal d’Hisenda
en sessió de dia 1 d’octubre de 2010.
No havent-hi intervencions, per TRETZE vots a favor (Regidors/es del
PSOE, UCAP-UM, PSM-EN i PP) i TRES vots en contra (Regidors/es d’EUEls
Verds i Es Grup), sent disset el nombre legal de membres de la
Corporació i setze el nombre dels assistents S’ACORDA:
Primer: Aprovar l’expedient de modificació pressupostaria 21/2010 per
generació de crèdit que consta de les parts següents:
- Partides del pressupost d’ingressos que augmenten:
CE CONCEPTE IMPORT TOTAL
450501
C.DE TURISME: CONTRACTACIÓ TREBALLADORS
DESOCUPATS 33.898,88
- Partides del pressupost de despeses que augmenten:
CF CE CONCEPTE IMPORT TOTAL
920 131000 P.L. EVENTUAL 33.898,88
Segon: Notificar el present acord al departament d’intervenció.
XI.- MOCIÓ: REDUCCIÓ SOUS REGIDORS.- Es llegeix la següent moció,
presentada pel Sr. Joan Ferrer Flaquer, com a portaveu del Partit
Popular; per la Sra. Maria Orts Rodríguez, com a portaveu de Esquerra
Unida-Els Verds i pel Sr. Mateu Melis Tous, com a portaveu de Es Grup,
registrada d’entrada amb el núm. 6222, de 17-09-2010:
“Joan Ferrer Flaquer amb el DNI 78.195.554-Q, amb domicili a Cala Rajada al carrer Reis
Catòlics nº 22, i actuant amb qualitat de portaveu del PARTIT POPULAR de Capdepera,
membre d’aquesta Corporació,
Maria Orts Rodríguez, amb DNI 41.519.583-Y , amb domicili a Capdepera al carrer des port
nº 66-2º D i actuant amb qualitat de portaveu de ESQUERRA UNIDA - ELS VERDS de
Capdepera, membre d’aquesta corporació
Mateu Melis Tous amb el DNI 78.202.657-N, amb domicili a Capdepera al carrer nou nº 14, i
actuant amb qualitat de portaveu de ES GRUP de Capdepera, membre d’aquesta corporació,
EXPOSEM:
Vist que l’ajuntament de Capdepera s’ha vist obligat, vist el decret llei 8/2010, de 20 de maig,
baixar els sous dels funcionaris i personal laboral de l’ajuntament personal com a mesura
extraordinària per a la reducció del dèficit públic.
Vist la situació econòmica actual de l’ajuntament de Capdepera, on les despeses superen
clarament els ingressos, que cada dia es més patent la manca de liquides i que el nivell
d’endeutament es troba al nivell màxim.
Vist que l’equip de govern actual consta del Batle més set regidors amb la següent dedicació i
sou corresponent:
2009 Número
BRUT
MENSUAL
TOTAL
ANUAL
Batle 100% 1 2.700,00 37.800,00
Regidor 90 % 6 1.700,00 142.800,00
Regidor 50 % 1 1.050,00 14.700,00
TOTAL 8 195.300,00
Vist que a la legislatura passada l’equip de govern constava del Batle i cinc regidors amb la
següent dedicació i sou corresponent:
Vist que la tasca que se desenvolupa actualment (sempre en criteris de càrrega de feina i sense
valorar-ho políticament) se sembla molt a la de fa només tres anys i, amés, hi ha dos regidors
més a l’equip de govern.
Vist que per sanejar la situació econòmica municipal es necessària la reducció de gran part de
partides de despesa subjectiva, mesures que s’estan plantejant a dia d’avui i que suposaran
també una reducció en la càrrega de feina dels regidors.
Vist que els càrrecs polítics han de donar exemple i reduir-se els seus salaris, de la mateixa
manera que s’ha reduït el salari a la resta de personal.
Vist que la reducció que proposava l’equip de govern era insignificant, ja que l’estalvi anual era
únicament de 12000 euros.
Per tot això:
Proposem l’acord següent:
Que els regidors de l’equip de govern passin a reduir-se la seva dedicació al mateix nivell de
legislatura passada, cobrant, per tant, el mateix:
2010 Número
BRUT
MENSUAL
TOTAL
ANUAL
Batle (90%) 1 2.163,64 30.290,96
Regidor 75 % 6 1.442,43 121.164,12
Regidor 50 % 1 1.050,00 14.700,00
TOTAL 8 166.155,08
Que les assistències a plenaris i a comissions informatives se redueixin un 5 % respecte al 2003,
és a dir, passar a 66’50’-€ per plenari i a 47’50’-€ per comissió informativa.
Aquest acord te caràcter retroactiu a 1 de juny de 2010.
Iniciat el debat, el Sr. Joan Ferrer diu que sempre ha defensat que
els polítics han de tenir un sou. Però a causa de la situació
econòmica de l’Ajuntament, a la baixada dels sous dels treballadors
públics i la congelació de les pensions, els polítics han de donar
exemple. La reducció proposada per l’equip de govern no és suficient.
L’equip de govern no compleix els acords del ple: la reducció
proposada per l’equip de govern no es va aprovar, no obstant això
s’aplica. L’equip de govern cobra menys de l’aprovat i algun regidor
cobra més del que té aprovat. S’han d’ajustar els sous i hem de ser
solidaris, per això s’ha de fer una baixada en el sou i en la
dedicació.
La Sra. Maria Orts diu que la proposta de reduir el percentatge de
dedicació dels regidors de l’equip de govern i de sou està més que
2003 Número
BRUT
MENSUAL
TOTAL
ANUAL
Batle (90 %) 1 2.163,64 30.290,96
Regidor al 85 % 1 1.634,75 22.886,50
Regidor al 75 % 4 1.442,43 80.776,08
TOTAL 6 133.953,54
justificada si tenim en compte la situació econòmica de l’ajuntament i
baixada dels sous dels treballadors públics i més encara si feim
memòria i recordam el malbaratament de diners públics que han fet el
diferents càrrecs de l’equip de govern. Per una altra banda dir que
tot i proposar el mateixos salaris que al 2003 la massa salarial
dedicada a les remuneracions de l’equip de govern és major per que són
més regidors que a la legislatura anterior. Vista la necessitat de
reduir crèdits es fa una proposta on l’estalvi es més del doble que la
proposta que va fer l’equip de govern en el seu dia. Hem de recordar
que l’acord de la FELIP és una recomanació i que la FEMP no sap quina
és la situació econòmica de cada ajuntament.
Dels vuit regidors que hi ha a l’equip de govern podem afirmar que
pràcticament la meitat no fan res i algun altre cada cosa que fa
recomporta pèrdues econòmiques per l’ajuntament.
Alguns exemples d’aquesta deixadesa i pèrdua de diners són les
següents:
- Obviar els acords de ple presos i no aplicar-los. No retornar de
manera anticipada 290.000 € de préstecs, no pagar factures aprovades
per ple en càrrec al romanent.
- S’han tirat al poal dels fems 46.400 € per la opció de compra del
casal de Can Creu que finalment, tal i com vam advertir, no se podrà
executar i que es va pagar sense tenir la partida damunt cap
pressupost.
- S’han tirat els diners canviant el projecte de l’escoleta de
Capdepera. Més de 60.000 € en projectes, un nou edifici amb mancances
tan greus com la manca de climatització, aïllament... l’endarreriment
que ha suposat que ha suposat aquest canvi (degut a no poder aprofitar
el geotècnic anterior), a més d’hipotecar els usos de tot el solar
quan de l’anterior manera es deixava la meitat per a futurs usos.
- Per què aquest any ingressarem 50.000 € menys de la concessionària
de platges que per la deixadesa i manca de previsió de la regidora de
medi ambient es va adjudicar el contracte amb un mes de retard (quan
les platges ja havien d’estar obertes).
- Per gastar-se la partida destinada a la adaptació i redacció d’unes
noves NNSS en altres coses.
- Deixadesa total i absoluta en el control de la disciplina
urbanística i tramitació dels expedients sancionadors, el que provoca
una altra font de pèrdua d’ingressos considerable.
- I en darrer lloc per no ser capaç l’equip de govern en bloc de
reduir el pressupost en els 600.000 € que deixarem d’ingressar enguany
el que farà que tanquem aquest exercici en negatiu.
Amb això vull demostrar que la proposta de reduccions que es fa està
molt enfora de ser electoralista i que el que realment es mereixerien
els membres d’aquest equip de govern ésno cobrar ni un euro.
De la proposta de darrera hora que ha presentat el PSM, dir simplement
que des de juny discutim aquest tema i que la proposta es presentà
divendres passat (dos dies abans del ple). Massa tard si tenim en
compte que fa quatre mesos que esperam aquesta reducció.
El Sr. Mateu Melis Tous diu que està d’acord amb el que han manifestat
els seus companys dels altres grups de l’oposició. Són conscients de
la situació econòmica i, ja que s’ha baixat el sou dels treballadors
públics, els polítics han de ser solidaris. El regidor del PSM va fer
una proposta interessant, que pot ser objecte d’estudi per al futur i
pot condicionar els sous dels polítics, però arriba tard. Si s’aprova
aquesta moció quedaria regularitzat el sou del regidor d’hisenda. Està
d’acord que cobri el que hagi de cobrar, però ha de ser aprovat pel
ple.
El Sr. Batle respon que la reducció de sou proposada per l’equip de
govern no es va aprovar pel ple, però la voluntat de l’equip de govern
era rebaixar els sous.
No havent-hi més intervencions, per NOU vots a favor (Regidors/es del
PP d’EU-Els Verds i Es Grup) i SET abstencions (Regidors/es del PSOE,
UCAP-UM i PSM-EN), sent disset el nombre legal de membres de la
Corporació i setze el nombre dels assistents S’ACORDA:
APROVAR la moció, presentada pel Sr. Joan Ferrer Flaquer, com a
portaveu del Partit Popular; per la Sra. Maria Orts Rodríguez, com a
portaveu de Esquerra Unida-Els Verds i pel Sr. Mateu Melis Tous, com a
portaveu de Es Grup, registrada d’entrada amb el núm. 6222, de 17-09-
2010, transcrita
Essent les 21’20 hores, amb el permís del Sr. Batle, s’absenta de la sessió
plenària el Sr. Interventor, Antoni Crespí Serra.
XII.- DECRETS I RESOLUCIONS.- Es dóna compte al Ple dels Decrets i les
Resolucions dictats per Batlia o, fent ús de la seva delegació de
competències, per el Regidor Delegat, des de la darrera sessió
ordinària de l’Ajuntament en Ple, numerats des del núm. 195 al 267 de
l’any 2010.
XIII.- PRECS I PREGUNTES.- El Sr. Joan Ferrer Flaquer fa les preguntes
següents:
1.- Al passat Ple Ordinari del 7 de setembre vaig fer las següents
preguntes al regidor de fires i mercats el Sr. Climent Crespo respecta
a las taxes que va cobrar al passat mercat medieval, i que a dia
d’avui encara no hem obtingut resposta i evidentment esperem que sigui
avui el dia indicat.
- S’ha cobrat una taxa per tenir paradetes?
- Ha pagat tothom?
- Quina ordenança fiscal s’ha aplicat per aquests cobros?
- Quina quantitat s’ha recaptada per aquest motiu?
- Qui cobrava aquesta taxa?
- A on s’ha ingressat els doblers?
- Per a quin motiu no s’han donat rebuts a els que han pagat?
- Quin control s’ha portat d’aquest tema?
El Sr. Climent Crespo respon que tenia convocada una comissió per
lliurar tota la documentació. Li deixarà tota la documentació en la
carpeta.
El Sr. Ferrer diu que prefereix que es contesti en una sessió.
2.- Al Ple ordinari del setembre de 2009 li vaig comentar que ja feia
uns quants mesos que se’l va encarregar de renegociar el contracte del
casal de joves a Cala Rajada, i la meva pregunta es:
I que arribaràs a fer amb aquest assumpte?
El Sr. Climent Crespo respon que tenia intenció d'informar en la
comissió que havia convocada per avui, perquè fins avui no ha tingut
tota la informació sobre les instal·lacions.
El Sr. Ferrer demana que aquest tema es tracti en una junta de
portaveus.
3.- Al passat Ple Ordinari vaig demanar al regidor de cultura que
quina modificació s’ha fet del projecte de la escoleta?
La seva resposta fou que es va fer una modificació per qüestions
tècniques de fonamentació, però el projecte és el mateix. I això es el
que sabem ja que quan es va aprovar el projecte, s’ha aprovar just un
dia desprès de que el arquitecte municipal emetés un informe ple de
deficiències que es tenien que subsanar abans de la seva aprovació.
Com he dit just un dia desprès s’ha aprova aquest projecte i es va
treure a concurs, esteim xerrant de finals de 2009 i al mes de febrer
d’aquest any es presentar un modificat del projecte de la escoleta
municipal, però el trist es que no sabem que diu aquest modificat ja
que a dia d’avui no ha sigut informat. Per tant l’únic que s’ha
atrevit a dir que lo mateix es vostè i la meva primera pregunta es:
- Qui es el projecte que s’està executant, el adjudicat o el
modificat?
- La fonamentació d’acord amb quin projecte s’ha efectuat?
- Vostè pot garantir que la fonamentació s’ha efectuat amb
projecte?
- Per a quin motiu esteim construint la escoleta municipal sense
tenir el projecte informat?
- Al escrit que ha presentat la empresa constructora de la
escoleta xerra que el tipus de terreny no va esser recollit a l’estudi
geotècnic i la meva pregunta es, que es el que va recollir aquest
estudi?
- Ja que es un motiu per demanar-los responsabilitats.
- Al escrit també es diu que va fer un recalcul dels fonaments
inicialment projectats i la nostra dubta es com i qui var fer aquest
recalcul i amb quin projecta d’execució es troba aquest recalcul?
- L’empresa demano pròrroga del termini, no obstant això la
rebaixa del termini va afavorir l'adjudicació.
El Sr. Ferrer demana que els tècnics municipals mirin el projecte i
les obres, que expliquin com s’ha fet la fonamentació i els càlculs.
No sigui que s’hagi fet malament la fonamentació i l’edifici es mogui.
Això es un altra mostra de la deixadesa dels membres del equip de
govern i ens torbem davant una nova construcció a on el projecte i el
edifici no sabem si es el mateix. Es mes ni tan sols sabeu si el
modificat compleix amb la normativa de la conselleria d’educació o la
normativa municipal, ja que encara ningú s’ho ha mirat.
4.- També vaig demanar si s’havia cobrat la ocupació de via pública al
carrer Ramon Franco del transformador de Gesa. Demano al Batle una
fotocopia de tots els rebuts.
5.- També vaig demanar si s’havia cobrat la ocupació de via pública
del antic hotel Tucan a la empresa constructora i també volem una
copia de tots els rebuts.
6.- També vaig demanar lo de la platja de Cala Agulla i un mitja de
comunicació m’ha contestat amb mes claredat que el Batle.
7.- Ja que hi som també vull una copia de tots els informes del
control de qualitat de la recollida de fems.
8.- Per a quin motiu no tenim una bona recepció de les emissores de
televisió? La resposta fou que per Menorca venen interferències, lo
pitjor es que aquest darrer mes anat a pitjor i els usuaris de la
televisió la poden veure menys que mai o al manco amb moltes de
deficiències i lo mes trist es per els usuaris de canals de pago que
no poden veure el futbol ja que es perd la senyal, o sigui que paguen
per no veure i la veritat es que no creiem que estiguin contents. I la
pregunta es la següent:
- Es far manteniment del repetidor?
- Qui far el manteniment del repetidor?
- L’Ajuntament ha fet qualque cosa per solucionar aquest tema?
- I ho demano ja que el poble de Capdepera a aportat 83.000 € al
govern per el repetidor i encara, després de dos anys, no m’hos han
tornat els doblers.
El Sr. Batle respon que es fa manteniment dels repetidors.
9.- També demanarem del sistema WIFI gratuït a la plaça de l’orient.
La resposta fou que per motius de seguretat es tindria que sol·licitar
un codi. Hem fet la prova varem enviar un SMS i un mes desprès no hem
tingut resposta, no m’havia imaginat mai que els SMS fossin tan lents,
a lo millor tindríem que fer senyals de fum.
10.- Hi ha qualque motiu que justifiqui la pudor que fa el carrer de
Cala Agulla?
La Sra. Pilar Gasull respon que s'han fet controls i no s’ha detectat.
El Sr. Mateu Garau afegeix que va haver-hi un problema al clavegueram.
11.- Per a quin motiu no fa complir el Reglament de consum de begudes
alcohòliques al carrer?
Li dic ja que a la plaça de l’església de Cala Rajada es fa botelló
quasi cada dia.
12.- També vull saber si teniu constància de que al edifici del Son
Moll es vespres hi ha okupas?
13.- Al darrer ple ordinari li varem sol·licitar la creació d’una
comissió d’investigació per el tema de la Multiusos, vostè ahir es va
comprometre que durant aquest mes ho posaria en marxa i per aquest
motiu hem decidit no pesar el nostre escrit per urgència a aquest
plenari. Li vull dir que tenim els dos partits sol·licitants moltes
dubtes de que vostè ho dugui a terme, no li tenim confiança, ara be li
donam una oportunitat mes i esperem que ens demostri que podem confiar
amb vostè Sr. Batle, vostè te la pilota al seu terrat i esperem que la
jugui.
Si no ho fa, És *Grup i el PP presentaran l'escrit per urgència en la
propera sessió ordinària del ple.
La Sra. Maria Orts Rodríguez fa les preguntes següents:
1.- Voldria confirmar si el Regidor d’Hisenda cobra per una dedicació
del 90%. Segons la llei municipal i de règim local de Balears, la
competència per aprovar els sous dels regidors correspon al ple. La
dedicació aprovada per al Sr. Sebastià Sureda és del 50%. Per tant
s’està incomplint un acord del ple. Hauria de retornar la diferència.
2.- Al desembre de l’any passat l’ajuntament de Capdepera va aprovar
l’adhesió al pacta de Batles, el que obliga a posar en marxa el pla
d’acció de reducció d’emissions de CO2. S’ha posat en marxa la
redacció del pla. S’ha de ser conscients que s’ha signat un compromís.
La Sra. Pilar Gasull respon que des de la Conselleria li han informat
que no tenen partida pressupostària per a això. S’està estudiant la
forma de fer-ho.
3.- Respecte al contracte de recollida de fems hem poden contestar per
quin motiu no estan instal·lats o actius els TAGs als contenidors de
residus de recollida lateral i als contenidors de residus dels hotels.
La Sra. Pilar Gasull respon que estan instal·lats però existeix un
problema informàtic.
La Sra. Orts continua preguntant si els equips de recollida i neteja
tenen actius els GPS.
La Sra. Pilar Gasull respon que estan instal·lats.
4.- En la legislatura passada es va fer un catàleg de béns culturals,
on estan recollits els quadres i altres donacions que fan els artistes
que exposen en locals municipals. Tots aquests béns tenen una fitxa en
la qual consta quin tipus de bé és, on està col·locat, etc. està posat
al dia aquest catàleg? Està actualitzat?
El Sr. Rafel Fernández Mallol respon que no està actualitzat.
La Sra. Orts diu que li agradaria que se seguís aquest treball.
5.- En el mes de juny es va convocar una comissió informativa per
tractar de la gestió de la guarderia de Cala Rajada. Se’ns va dir que
estaria adjudicada per al mes de setembre, no obstant això no s’ha
tornat a dir res.
El Sr. Rafel Fernández Mallol respon que el plec de condicions
administratives no està acabat. Es volia que hi hagués consens en
aquest tema, però alguns grups polítics no estaven d’acord i per això
es va quedar parat.
6.- Dia 22 de juliol d’aquest any l’empresa Cap Vermell Proyectos y
Promociones SLU va registrar a aquest ajuntament unes al·legacions i
la petició llicència d’obres per a la construcció d’un hotel de 5
estrelles a l’urbanització del sector 7., a Canyamel Coves. Hem de
recordar que aquesta llicència es paralitzà degut a que segons el PTM
les obres a realitzar invadien parcialment una zona de ANEI. De tots
és sabut que en cas de divergència entre dues normes, ha d’aplicar-se
la de més alt rang i en aquest cas és el PTM. S’ha fet informe
jurídic? Es pensa denegar al llicència?.
El Sr. Bartomeu Alzina respon que s’ha emès informe jurídic. Falta
l’informe tècnic.
La Sra. Orts continua dient que si s’atorga la llicència, es farà
envaint una zona protegida. Ha de denegar-se la llicència i que siguin
els jutjats els qui determinin què normativa preval i ha d’aplicar-se.
El Sr. Alzina respon que l’ajuntament té tècnics i s’adoptarà la
decisió que estigui avalada pels informes tècnics. La Sra. Orts, quan
formava part de l’equip de govern podia haver instat a la denegació de
la llicència i no obstant això insistia que s’accelerés aquest
expedient.
La Sra. Orts respon que demanava que s’agilités el procediment, no
l’atorgament de la llicència.
7.- Hi ha diversos temes que han estat informats per comissions
informatives i estan pendents de passar pel ple per a la seva
aprovació: Reglament de participació ciutadana; reglament de taxis; el
conveni amb el CIM en matèria d’animals de companya i les taxes d’ús
de les instal·lacions esportives.
El Sr. Bartomeu Alzina respon que per al reglament de participació
ciutadana, es convocarà una reunió amb les entitats ciutadanes i
després es passarà pel Ple.
La Sra. Pilar Gasull respon que el conveni amb el CIM sobre animals de
companyia no importa passar pel ple.
El Sr. Joan Ferrer, amb permís de la Presidència, diu que s’està
comentant que el reglament de taxis no s’aprova perquè el PP s’oposa.
El Sr. Bernard Boutique, amb autorització de la Presidència, diu que
en una reunió amb els taxista li han confirmat que si el reglament de
taxis no s’aprova és perquè el PP s’oposa.
El Sr. Climent Crespo respon que mai ha dit això. Una altra cosa és
que alguns taxistes hagin entès això.
8.- S’estan canviant les bombetes de l’enllumenat públic del municipi
per bombetes de baix consum. En alguna zona s’han votat algunes
faroles. Es farà una revisió per a comprovar que s’han instal·lat les
noves bombetes a totes les lluminàries?
El Sr. Mateu Garau respon que també s’ha adonat d’aquestes
deficiències, però que pensa que es tracta d’oblits que s’esmenaran.
Es revisarà tota la instal·lació.
9.- De les partides d’enllumenat i manteniment de jardins queda menys
d’una tercera part de pressupost i les factures només estan aprovades
fins l’agost. Hi ha previsió de que a final d’any manqui partida?
El Sr. Mateu Garau respon que pràcticament tot el treball de
manteniment de l’enllumenat públic i de jardins està fet. Aprofitant
el canvi de bombetes, s’està realitzant manteniment sense cost
addicional. Ara es farà un manteniment de mínims.
10.- En el procés de licitació de les obres del carrer Port l’empresa
COEXA va presentar una millora relativa a la col·locació d’una subbase
solera de formigó baix les zones adoquinades i la valorà com a
millora al seu informe l’arquitecte municipal. Per quin motiu la mesa
de contractació no la va valorar com a millora? Per quin motiu durant
el transcurs de les obres, a proposta de COEXA es va aprovar fer
aquesta modificació amb un augment de pressupost d’uns 15.000 €?
Durant la licitació no estava justificada i per això no es va valorar.
I després? L’arquitecte va dir al seu informe que aquesta millora no
necessitava projecte justificatiu.
El Sr. Mateu Garau respon que no recorda com es va fer. De totes
maneres convocarà una comissió per informar.
11.- A final de 2008 va deixar el projecte d’activitats del cine Juva
redactat i informat favorablement, i el projecte constructiu aprovat i
amb les obres en marxa. Lo únic que mancava (que no estava al
projecte) però era condició per tenir la llicència d’activitat era fer
un fals sostre ignífug. En 2009 s’aprovà una modificació de crèdit per
acabar les obres i poder obrir les instal·lacions. Quasi dos anys
després aquest sostre encara no s’ha fet i el que és pitjor, els
20.000 € que sobraren no s’han incorporat al pressupost d’aquest any,
quan la resta de partides d’inversió no executades de 2009 sí s’han
incorporat. Per què no s’ha incorporat aquesta partida? Es que no hi
ha intenció d’obrir el casal de joves? Quan es realitzarà els fals
sostre? Si hi ha intenció d’obrir no ens queda més remei que pensar
que tot aixà no s’ha fet per deixadesa, i que a l’equip de govern no
l’importa res pagar un lloguer per un local que està tancat.
12.- De la guarderia ja ha parlat el portaveu del PP i ha plantejat
una sèrie de preguntes. Han de contestar-se a totes les qüestions
plantejades. Per quin motiu al nou projecte d’escoleta només s’havia
previst la presinstal·lació del sistema de climatització.
13.- Respecte a les obres del aparcament de la piscina municipal ens
hem adonat que s’ha excavat al llindar de l’edifici, deixant les
vidrieres i sortida d’emergències a uns dos metres d’altura. Quan
s’aprovaren les inversions del Pla E, ens asseguraren que el passeig
de formigó existent es mantindria. Per què no s’ha modificat el
projecte abans de començar les obres? Quina solució se li pensa donar?
La Sra. Pilar Gasull respon que està previst deixar una zona de
protecció amb unes rampes per a les sortides d’emergència, i se
suprimirà alguna plaça d’aparcament.
La Sra. Orts pregunta si aquestes modificacions tindran algun
sobrecost.
La Sra. Gasull respon que no tindrà sobrescost.
14.- Les obres del abocador s’han recepcionat. Considera la regidora
de medi ambient que les obres estan acabades i s’han realitzat
correctament?
La Sra. Pilar Gasull respon que s’ha fet la recepció pels tècnics. Hi
ha hagut uns despreniments i s’està mirant les causes i solucions.
La Sra. Orts continua dient que l’abocador cau sencer; no es tracta de
petits despreniments; la majoria dels talusos s’estan caient. Hi ha
enderrocs on hauria d’haver-hi terra vegetal. Hi ha un Reial decret
que regula com han de fer-se aquest tipus d’obres. Considera la
regidora que el segellament de l’abocador s’ha fet complint el
projecte constructiu i el RD 1481/2001 que regula l’eliminació de
residus mitjançant el vertit controlat?
La Sra. Gasull respon que els tècnics municipals li han informat que
el problema és ínfim.
La Sra. Orts continua preguntant si el director d’obres té experiència
en la realització d’aquest tipus d’obra (ja sabem que l’empresa
constructora no).
La Sra. Gasull respon que el director de l’obra té la mateixa
experiència que l’autor del projecte.
La Sra. Orts continua dient el primer que faré es un resum explicant
en que consisteixen unes obres de segellat d’un abocador:
1a fase retirada de residus existents i neteja de tota la parcel·la
(no s’ha fet), cobriment dels residus i anivellat.
2a fase segellament. S’ha de realitzar una barrera física entre
l’abocador i els agents externs evitant la infiltració de l’aigua i
altres agents atmosfèrics per això hi ha varies alternatives: àrids i
després una làmina de polietilè d’alta densitat o, com deia el
projecte nostre, amb una capa de Pead envoltada de dos geotextils per
evitar la seva rotura.
3a fase. Una vegada aïllat es col·loca una capa d’àrids (granulometria
adequada) que permetin el drenatge i damunt es col·loca una capa
drenant, més concretament un geodren. Un cop tot això esta fet i ben
compactat es fa l’aportació de la darrera capa que principalment ha
d’estar formada per terra vegetal i complir una granulometria màxima i
es procedeix a la sembra de gespa.
A més de tot això dintre d’aquestes capes les canalitzacions per a la
recollida de lixiviats que s’han de conduir fins a la balsa.
Només a simple vista li puc dir que la cobertura de terra vegetal, no
és de terra vegetal sinó d’escombreries i terra provinent de
l’excavació contaminada amb llavors de la flora invasora que havia a
la zona i que han tornat sortir.
Per una altra banda li asseguro que la làmina negra que sobresurt no
es la drenant geodren sinó la làmina de polietilè d’alta densitat que
ha d’impermeabilitzar l’abocador, que hauria d’estar més a baix, i que
la terra cau per que tota la part de material filtrant no s’ha
complit, com tampoc hem vist la balsa de lixiviats i com podem
assegurar que el segellament de l’abocador de Capdepera únicament ha
servit per a que l’empresa concessionaria de les obres es pugui desfer
de tots els residus provinents de totes les obres municipals que ha
ralitzat.
Li denuncio en aquest ple que el que s’ha fet amb el segellat de
l’abocador de Capdepera és la xapusa més gran que mai s’havia vist, un
tema tan regulat, tan delicat ambientalment no ha tengut cap tipus de
seguiment per cap tècnic qualificat.
Hem revisat l’expedient d’obres i ni un sol informe de la direcció,
cap modificació damunt papers, no hem trobat les certificacions
d’obres; en base a què s’han pagat les certificacions? Com pot ser que
no hagi cap errada en els càlculs del projecte inicial sobre els m3 de
terra, àrids...?
Tot aixà demostra el que veniem denunciant, que la Sra. Regidora de
Medi Ambient no ha estat a l’altura, per que no ha estat capaç de
posar una direcció d’obres competent des del primer dia que es van
començar les obres, per què una de tals dimensions, importància i
complexitat ambiental no és pot fer a la lleugera i vostè no s’ha
preocupat i ara estan sortint les conseqüències. Una obra que a més a
més no rebrà la certificació dels fons FEDER per incomplir tota la
normativa ambiental aplicable en la clausura d’abocadors, i una obra
que en comptes de rehabilitar ambientalment una zona permetrà que es
segueixi contaminat el subsòl. Això demostra que a la Regidora de Medi
ambient no li preocupen les obres del seu departament i perdrem la
subvenció. Per això demana responsabilitats a la regidora. La Sra.
Orts demana que es realitzi una auditoria per una empresa
especialitzada en aquest tipus d’obres, perquè aquí algú s’ha portat
diners. Exigeix una auditoria.
La Sra. Orts demana la Batle que es preocupi. Si les obres no
compleixen el Reial decret, perdrem la subvenció. Demana la dimissió
de la Regidora o que el Batle la cessi com a regidora de Medi ambient,
per tot això i per nombroses errades de la regidora (concessió de les
platges, gestió contracte de recollida de fems, aparcament de la
piscina...). Demana la Sra. Orts que s’emeti un informe per la
direcció d’obres sobre si es compleix el Reial decret 1481/2001 i si
el projecte feia esment a aquest decret. Una cosa és el projecte i una
altra cosa molt diferent és l’execució d’aquest projecte i per això
exigeixo a la sala que es realitzi una auditoria de les obres abans
d’un mes per una empresa independent i amb experiència en segellament
d’abocadors que anomeni la oposició sinó tot això es presentarà a la
fiscalia per que s’ha de justificar on estan invertits el milió trescents
mil euros. Ara entenem per què l’empresa adjudicatària va fer
una baixa de més de 600.000 € quan el pressupost no podia estar més
ajustat.
El Sr. Joan Ferrer, amb autorització de la presidència, diu que ja van
denunciar fa temps que l’empresa adjudicatària portava enderrocs a
aquesta zona. Demana la destitució de la Regidora i sol·licita al Sr.
Batle que li lliuri còpia dels rebuts de la gestió dels enderrocs de
les obres municipals.
La Sra. Orts demana còpia de les certificacions d’obres.
El Sr. Mateu Melis Tous fa les preguntes següents:
1.- Com s’ha resolt l’escrit de la concessionària de l’explotació de
les platges?? Bé, ara ja sabem com s’ha resolt. Per la deixadessa de
la Regidora de Medi Ambient, deixam d’ingressar 56.969’-€. Una
quantitat gens despreciable i més en els temps que correm. Ja ho vàrem
denunciar quan se va atorgar la concessió que la inoperància en la
seva tramitació causaria perjuicis a les arques municipals, com així
ha estat.
La Sra. Pilar Gasull respon que una de les primeres coses que va
trobar quan va entrar com a regidora va ser una reclamació de
l’empresa constructora de la piscina per uns 30.000 € per interessos
de demora pel retard en el pagament de les certificacions d’obres.
També el Sr. Mateu Melis hauria d’assumir la seva responsabilitat.
El Sr. Joan Ferrer intervé dient que de les obres de la piscina potser
el primer responsable sigui el Sr. José Gallego.
2.- Abocador.- Ja n’ha parlat molt extensament i millor que jo EU-EV i
el PP. Només dir que ara se confirma el que ja vàrem parlar al seu dia
en atorgar la pròrroga a la adjudicatària. L’informe dels nostres
tècnics ja ho deixaven prou clar. Causes imputables a l’administració
municipal. Ara ens trobam amb un problema. Si això tampoc no basta per
asumir responsabilitats, tindrem que demanar al Sr. Batle que delegui
l’àrea a un altra persona.
3.- Qui a posat el nom al centre multiusos.-
El Sr. Rafel Fernández Mallol respon que es va fer un llistat de
possibles noms i l’equip tècnic va triar aquest nom i es va acceptar.
El Sr. Melis diu que llavors el nom ho ha triat l’arquitecte de
l’obra.
4.- També hi ha un acord de plenari del 02.06.09 sobre l’ús de Can
Creu d’Inca. Demanat algunes vegades, sempre el Sr. Regidor de cultura
ens ha dit que se respetarà l’acord. Hem vist que cultura s’ha
traslladat a la sala multiusos. Ja fa mesos que deman que se farà a
Can Creu d’Inca i no se ens contesta. Ara ja sabem per alguns
funcionaris que hi ha intenció de traslladar-hi l’ajuntament. Es cert.
Que ens pot dir…
El Sr. Rafel Fernández Mallol respon que no hi ha res definitiu. S’han
traslladat a Cala Rajada els serveis administratius de cultura, això
no significa que en Ca Creu d’Inca no s’instal·lin altres serveis de
cultura.
5.- Sala multiusos. Sabeu quin sobrecost tindrà??? No ha estat una
sala “full equip” com se ens va vendre per part de l’equip de govern
amb l’única excusa de que no s’havia inclós el mobiliari.
El Sr. Batle respon que encara no es té la liquidació.
6.- Qui pagarà el nou projecte de la multiusos?? Han passat tres
messos de la primera vegada que se li va demanar i encara no ho sap??.
Estem parlant de una quantitat entre 300 i 500 mil €. Convé que ho
aclareixi aviat.
No havent-hi més assumptes a tractar, de l’ordre del Sr. Batle-
President s’aixeca la sessió a les vint-i-dos hores i cinquanta-cinc
minuts.

No hay comentarios:

Publicar un comentario